Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Reklam regnar bort i ny utomhuskampanj för Coop

Publicerad: 28 juni 2021, 08:11

Foto: Coop

”Regniga” utomhustavlor lyfter Coops midsommarerbjudanden.


Ämnen i artikeln:

CoopKampanjUtomhusreklam

Det är ingen större överraskning att midsommarvädret i Sverige kan vara minst sagt ostadigt. Enligt statistik från SMHI, från 1987 och framåt, är kyla och regn det dominerande midsommarvädret, även om undantag finns. Till exempel 2005 och 2016.

Midsommarkampanjen för Coop Värmland, som är framtagen av Ord & Bild, syns under veckan på ”regniga” utomhustavlor runtom i Värmland, samt i banners och sociala medier. Tanken är att lyfta Coops erbjudande, men för att generera uppmärksamhet och gillande, också bjuda på något mer än bara pris och produkt.

– Vi utgick helt enkelt från något som är väldigt välbekant för det flesta i samband med midsommar. Och med god sill till ett jättebra pris blir midsommarafton i alla fall lite trevligare, oavsett väder, säger Niclas Höglind Fors, creative director på Ord&Bild, i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

CoopKampanjUtomhusreklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.