Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

”Res dig för fan” och 11 andra livsvisdomar i Faktumkalendern

Publicerad: 1 november 2021, 09:36

Faktumförsäljarna bjuder på flera råd om livet i kommande års Faktumkalender. Faktum har tagit fram kalendern tillsammans med kommunikationsbyrån Volt och dess förord har skrivits av Björn Natthiko Lindeblad.


Ämnen i artikeln:

VoltFaktum

Inför 2022 släpper Faktum som vanligt sin kalender. I årets upplaga har tolv Faktumförsäljare porträtterats i illustrativa montage där de delar med sig av sina tankar på temat ”livsvisdomar”. Utöver försäljarnas livsvisdomar innehåller kalendern även en inspirerande text av den tidigare buddhistmunken Björn Natthiko Lindeblad.

– Den som lever ett liv i utsatthet samlar på sig många erfarenheter och lärdomar. I årets kalender ville vi dela med oss av hur våra försäljare tänker för att orka hålla huvudet högt och kämpa på, trots att det blåser ständig motvind. Det är omtumlande tider vi lever i så vi tror många kan ha nytta av deras livsvisdomar, säger Anna-Lisa Gustavii, marknadsansvarig på Faktum i en kommentar. 

Temat, idén samt formgivningen av både kalendern och kampanjen har tagits fram tillsammans med kommunikationsbyrån Volt. Vid sidan av den årliga utställningen på Clarion Hotel Post kommer kalendern att marknadsföras via print, digitala annonser och ett broderikit. 

Broderade visdomsord är en svensk tradition som fått ett uppsving senaste tiden. Faktum har tillsammans med broderiföretaget Folklore tagit fram speciella broderikit med försäljarnas visdomsord som går att beställa.

– Visdomar från människor som lever ett hårt liv i form av klassiska broderier kändes som en ”nobrainer” när idén kom upp. Det blir ett iögonfallande kommunikationsuttag för kampanjen, en unik väggbonad för köparna och en intäktsmöjlighet för Faktum på samma gång, säger Kristoffer Wernald copywriter på Volt i en kommentar.

Faktumkalendern kostar 150 kronor och finns ute till försäljning från den 28 oktober hos gatuförsäljarna och på faktum.se. Hälften av intäkterna går till försäljarna.

 

Arbetsgrupp

Volt
Copywriter: Kristoffer Wernald

AD: Lars Jansson

Illustratör: Jan Sjöberg

Originalare: Åsa Stjärnquist

Planner: Cornelia Wangel, Emma Wallmén

PR: Joakim Ohlsson

Projektledare: Jenny Meckbach Sehlstedt

Produktionsledare: Susanna Svedjeholm

FOTOGRAF

Magnus Cimmerbeck


Faktum

VD: Peter Kronvall

Chefredaktör: Sarah Britz

Marknads- och eventansvarig: Anna-Lisa Gustavii

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltFaktum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.