Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 1 december 2019, 08:13
På första advent samlar Resumé några av årets bästa julkampanjer, såväl svenska som internationella.
Ämnen i artikeln:
JulkampanjNär det kommer till julkampanjer har de brittiska varuhusen satt en standard som få, om någon, kan tävla med. De senaste åren har vi sett allt fler ambitiösa försök även från svenska annonsörer. Både Elgiganten och Clas Ohlson valde förra året att satsa på känslomässiga och episka produktioner som på varsitt sätt fångade julkänslan. Än är de inte ikapp sina brittiska motsvarigheter, men de närmar sig.
Med 24 dagar kvar till dopparedan listar Resumés redaktion några av våra egna favoriter bland årets julkampanjer.
Apple – ”The Surprise” – TBWA/Media Arts Lab
Stockholms Stadsmission – ”Antalet kvinnor i hemlöshet ökar” – Tillsammans STHLM
John Lewis & Partners / Waitrose & Partners – ”Excitable Edgar” – adam&eveDDB
Sainsburys – ”Nicholas The Sweep” – Wieden+Kennedy London
Microsoft – ”Lucy & The Reindeer” – McCann New York
IKEA UK – ”Silence The Critics” – Mother
Argos – ”The Book of Dreams” – The&Partnership
Clas Ohlson – ”Hur går det till när julmagi skapas?” – King
ComcastNBCUniversal – ”A Holiday Reunion” – Goodby, Silverstein & Partners
Aldi – ”Christmas Spectacular” – McCann UK
Ämnen i artikeln:
Julkampanj