Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Resumé listar: 10 starka julkampanjer 2019

Publicerad: 1 December 2019, 08:13

På första advent samlar Resumé några av årets bästa julkampanjer, såväl svenska som internationella.


Ämnen i artikeln:

Julkampanj

När det kommer till julkampanjer har de brittiska varuhusen satt en standard som få, om någon, kan tävla med. De senaste åren har vi sett allt fler ambitiösa försök även från svenska annonsörer. Både Elgiganten och Clas Ohlson valde förra året att satsa på känslomässiga och episka produktioner som på varsitt sätt fångade julkänslan. Än är de inte ikapp sina brittiska motsvarigheter, men de närmar sig. 

Med 24 dagar kvar till dopparedan listar Resumés redaktion några av våra egna favoriter bland årets julkampanjer.

Apple – The Surprise – TBWA/Media Arts Lab

Stockholms Stadsmission – ”Antalet kvinnor i hemlöshet ökar” – Tillsammans STHLM

John Lewis & Partners / Waitrose & Partners – ”Excitable Edgar” – adam&eveDDB

Sainsburys – ”Nicholas The Sweep” – Wieden+Kennedy London

Microsoft – ”Lucy & The Reindeer” – McCann New York

IKEA UK – ”Silence The Critics” – Mother

Argos – ”The Book of Dreams” – The&Partnership

Clas Ohlson – ”Hur går det till när julmagi skapas?” – King

ComcastNBCUniversal – ”A Holiday Reunion” – Goodby, Silverstein & Partners

Aldi – ”Christmas Spectacular” – McCann UK

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Julkampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.