Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Riksbyggen vidareutvecklar sitt reklamkoncept och presenterar Boel

Publicerad: 5 oktober 2021, 09:11

Foto: Andreas Lind

Riksbyggen utökar sitt reklamkoncept ”Välkommen verkligheten” och introducerar karaktären Boel, som kommer vara ansiktet utåt även för kommande kampanjer.


Ämnen i artikeln:

RiksbyggenMilttonB-reel films

Välkommen verkligheten hade premiär hösten 2018 och konceptet och reklamen är utvecklad av reklambyrån Miltton. Filmerna är regisserade av Tom Malmros och produktionsbolag är B-Reel Films. 

– Vi låter en ny talesperson bli huvudkaraktär i våra reklamfilmer. Vi kallar henne Boel – ett passande namn för en bostadsutvecklare tycker vi, säger Annika Bagge, som är marknadschef på Riksbyggen, i ett pressmeddelande.

Andra reklamkoncept som byggs upp runt en huvudkaraktär är Folksams ”För allt du älskar” och Adressändrings ”För allas skull”.  

Riksbyggens koncept har rankats högt i branschen tidigare år, och har enligt pressmeddelandet mångdubblat både köpintention och reklamerinran. Reklamfilmen har flera välbekanta element, som signaturmelodin ”Live is life” och att all inspelning har skett i Riksbyggens egna bostäder. Fokus i den här reklamfilmen är hållbarhet, en fråga som står i centrum för Riksbyggen men som tidigare har varit svår att kommunicera ut på effektiva sätt.

LÄS MER: Det hållbara dilemmat: Enkelhet bryter mot lagen – komplexitet når inte fram

Arbetsgrupp

Marknadschef: Annika Bagge

Strategisk marknadskommunikatör: Isabel Lechte

Byrå: Miltton

Kundansvarig: Johan Lundgren

Projektledare: Fanny Vikberg

AD: Viktor Halldén

Copy: Anton Ström

Produktionsbolag: BRF

Regissör Tom Malmros

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.