Kampanj
Riksbyggen vidareutvecklar sitt reklamkoncept och presenterar Boel
Publicerad: 5 oktober 2021, 09:11
Foto: Andreas Lind
Riksbyggen utökar sitt reklamkoncept ”Välkommen verkligheten” och introducerar karaktären Boel, som kommer vara ansiktet utåt även för kommande kampanjer.
Välkommen verkligheten hade premiär hösten 2018 och konceptet och reklamen är utvecklad av reklambyrån Miltton. Filmerna är regisserade av Tom Malmros och produktionsbolag är B-Reel Films.
– Vi låter en ny talesperson bli huvudkaraktär i våra reklamfilmer. Vi kallar henne Boel – ett passande namn för en bostadsutvecklare tycker vi, säger Annika Bagge, som är marknadschef på Riksbyggen, i ett pressmeddelande.
Andra reklamkoncept som byggs upp runt en huvudkaraktär är Folksams ”För allt du älskar” och Adressändrings ”För allas skull”.
Riksbyggens koncept har rankats högt i branschen tidigare år, och har enligt pressmeddelandet mångdubblat både köpintention och reklamerinran. Reklamfilmen har flera välbekanta element, som signaturmelodin ”Live is life” och att all inspelning har skett i Riksbyggens egna bostäder. Fokus i den här reklamfilmen är hållbarhet, en fråga som står i centrum för Riksbyggen men som tidigare har varit svår att kommunicera ut på effektiva sätt.
LÄS MER: Det hållbara dilemmat: Enkelhet bryter mot lagen – komplexitet når inte fram
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Marknadschef: Annika Bagge
Strategisk marknadskommunikatör: Isabel Lechte
Byrå: Miltton
Kundansvarig: Johan Lundgren
Projektledare: Fanny Vikberg
AD: Viktor Halldén
Copy: Anton Ström
Produktionsbolag: BRF
Regissör Tom Malmros