Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Riskspelandet ökar – Bloomy bakom kampanj för Svenska Spel

Publicerad: 13 Januari 2021, 12:12

Stenkoll eller spelkoll? Med en ny kampanj signerad Bloomy ska Svenska Spel öka svenskarnas kunskap om sitt eget spelande.


Ämnen i artikeln:

Bloomy Ideas

I slutet av året ökade svenskarnas riskspelande. Samtidigt väntade julledigheten, en period då spelande ofta ökar. Med bakgrund i statistiken släppte Svenska Spel kampanjen ”Tillsammans har vi spelkoll” årets sista vecka. Den har synts i tv, online video, banners och sociala medier. 

– Vi behöver bli bättre på att berätta om allt bra vi gör för att hjälpa våra kunder att få koll på sitt spelande. För en överväldigande majoritet i Sverige är spelande något positiv, men vi ser att riskspelandet har ökat under fjärde kvartalet i år och när vi nu går vi in i en julledighet där spelandet ofta ökar, då är det extra viktigt att ha koll, säger Anna Ekström, Chef för Marknadskommunikation och aktivering på Svenska Spel.

Bakom konceptet och kampanjen står reklambyrån Bloomy, som arbetat tillsammans med Camp David. 

– Genom att visa hur enkelt och snabbt man kan testa om man är i riskzonen med sitt spelande, vill vi nu få flera att testa sitt spelbeteende. Som en del i kampanjen vill vi därför visualisera hur snabbt det går. Det finns flera tester tillgängliga på vår hemsida, säger André Lindgren, kommunikationsansvarig Svenska Spel.

Arbetsgrupp

Svenska Spel

Joakim Mörnefält, Kommunikationsdirektör

Anna Ekström, Chef Marknadskommunikation och aktivering

André Lindgren, Kommunikationsansvarig

Johan Söderkvist, Ansvarig Sociala medier

 

Bloomy

Per Jaldeborg, Strateg/kundansvarig

Daniel Lindell, AD

Peter Fjäll, Copy

Li-Lie Chemnitz, Projektledare

 

Camp David

Måns Mårlind, Regissör

Karl Wessblad, Producent

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bloomy Ideas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.