Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Så vill Electrolux få fler att ta bättre hand om sina kläder

Publicerad: 8 september 2022, 08:10

Electroluxs nya kampanj ”Break the pattern” är framtagen av Forsman & Bodenfors.

Med en ny global kampanj vill Electrolux inspirera konsumenter att hitta nya sätt att behålla sina kläder längre. Som en del av kampanjen har vitvarujätten samarbetat med designduon Rave Review, och tagit fram en kollektion tillverkade av kasserade plagg.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjElectroluxForsman & BodenforsReklamHållbarhet

Electroluxs nya kampanj ”Break the pattern” är framtagen av Forsman & Bodenfors och kommer att lanseras globalt i Europa, Asien, samt Nord- och Sydamerika. Med kampanjen tar sig Electrolux an hållbarhetstemat genom att inspirera konsumenter att ta bättre hand om sina kläder och på så vis ge dem ett längre liv. 

För att demonstrera att begagnade kläder fortfarande är värdefulla har vitvarujätten samarbetat med den svenska designduon Rave Review och skapat en kollektion tillverkad av kasserade kläder från världens näst största klädkyrkogård – Atacama-öknen i Chile. 

– De mest hållbara kläderna är de som du redan äger. Med den här kampanjen vill vi väcka nyfikenhet och samtidigt göra det möjligt konsumenter att förändra sättet vi tar hand om våra kläder i dag. Det finns flera enkla saker vi kan göra just nu med befintlig teknik som kommer att hjälpa oss att nå vårt mål att få kläder att hålla dubbelt så länge, med halva miljöpåverkan till 2030, säger Thorsten Brandt, global varumärkes- och marknadschef på Electrolux, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Globala marknadsdirektören gör sorti – så fick han Electrolux att lyfta internationellt

Nicholas Düfke, kreatör på Forsman & Bodenfors, kommenterar:

– När man pratar om kläder och hållbarhet hamnar fokus lätt på den faktiska produktionen av ett klädesplagg. Men få pratar om betydelsen av att få de kläder vi redan har att hålla så länge som möjligt. Det är här Electrolux kan spela en viktig roll och det är det vi vill lyfta med kampanjen.

Kampanjen inkluderar en hero film, in-depth film, key visuals, klädkollektionen ”Atacama up-cycled fashion collection”, social media content, pr, native articles och samarbeten med lokala influencers. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Ur klädkollektionen ”Atacama up-cycled fashion collection”, framtagen i samarbete med svenska designerduon Rave Review.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.