Kampanj
Samarbete med Max ska ge Kivra-utmanaren genomslag: ”Kan bli dyraste kampanjen någonsin”
Publicerad: 31 januari 2023, 14:06
När många svenskar håller hårt i plånboken inleder den digitala brevlådan Billo ett samarbete med burgarkedjan Max där de får en burgarmeny gratis om de laddar ned appen.
Ämnen i artikeln:
NyheterBillo har satsat stort på marknadsföring sedan lanseringen myndigheten för digital förvaltning gav dem tillstånd att lansera sin digitala brevlåda i höstas. Veckor innan beskedet tog bolaget in 58 miljoner i en finansieringsrunda.
Samarbetet med Max är det senaste initiativet för att få fler svenskar att byta digital brevlåda och ta marknadsandelar från Kivra. Den generösa kampanjidén kan bli kostsam, om den lyckas. Ser man till SCB:s statistik har Sverige i dagsläget cirka åtta miljoner vuxna invånare. Skulle alla svenskar acceptera erbjudandet och ladda ned appen skulle den kosta cirka en miljard kronor.
Kampanjen är framtagen inhouse.
– Att byta till digital brevlåda är inte ett beslut att ta på tom mage. Därför bjuder vi på ett Dubbel Originalmål i syfte att fler ska upptäcka och välja Billo och få koll på sin post och räkningar - även om det innebär en himla massa burgare för oss att betala, säger Henrik Adenskog, marknadschef på Billo i ett pressmeddelande.
Billo är än så länge gratis. Användarna betala räkningar direkt i appen och få myndighetsbrev och all post samlad på ett ställe. Till skillnad från konkurrenterna erbjuder Billo användare att få sin fysiska post skickad direkt till Billos digitala inläsningscentral som varje dag scannar posten och skickar den till Billo, utan kostnad.
Erbjudandet gäller mellan 1-28 februari 2023 och den digitala kupongen är giltig hos Max till och med den 30 juni 2023. Det gäller på alla Max-restauranger i Sverige, förutom Arlanda, Landvetter och Liseberg. Ordinarie pris för ett Dubbel Originalmål är från 107 kronor och burgaren går att få med svenskt nötkött eller Plant Beef.