Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Samsung lanserar ambassadörsprogram med nordiska profiler

Publicerad: 4 maj 2021, 13:27


Ben Gorham, Elsa Hosk och Erling Braut Haaland är några av de personligheter som ska driva ”Go Capture It!” – lanseringskampanjen för Samsung Galaxy S21.


Ämnen i artikeln:

SamsungBlck Communication

Samsung Nordics nya ambassadörsprogram inkluderar; Ben Gorham, grundare till parfymvarumärket Byredo, den norska fotbollsstjärnan Erling Braut Haaland, den svenska supermodellen Elsa Hosk, den finska racing legenden Kimi Räikkönen och den danska kläddesignern Anine Bing. Ambassadörerna delar erfarenheten om hur de har följt sin passion i livet och i programmet kommer de att använda sina röster för att berätta sin historia.

De kommer också att använda Samsung Galaxy S21 för att dokumentera och dela med sig av ögonblick i sitt liv med ett hopp att inspirera till att söka sin passion och våga följa den.

– Konceptet är sprunget utifrån att vi idag lever i en värld där unga människor tappat tro på framtiden. En värld där liv som hade fokuserats på att följa en dröm, bli kär, lyckas i skolan, nå framgång inom sport och kreativitet försvann över natten för oss alla, men specifikt för medlemmar av Gen-Z, när den globala pandemin slog till, säger Sargon Demirdag – head of IM marketing Nordics på Samsung i en kommentar.

Samsungs Nordics ambassadörsprogram är en del av lanseringen av Samsung Galaxy S21-serien och fokuserar på hur dess kamera- och videoteknik kan hjälpa unga kreatörer och sportentusiaster att fånga ögonblick i livet.

– 2020 lärde oss att inte ta något för givet. Men 2021 kommer lära oss att uppskatta vad vi har och inspirera oss att våga fånga möjligheterna i livet. Jag vill att unga kreatörer ska veta att det finns mer utrymme än någonsin för deras talang och deras hårda arbete. När världen går in i en ny era, är världen deras att fånga, säger Ben Gorham, creative director och grundare, Byredo i en kommentar 

Bakom kampanjen står BLCK Communication, som är Samsung Nordics kreativa reklambyråpartner i Norden. Den kommer att visas i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Kampanjen kommer löpa under hela 2021 genom online video, utomhus, annonser, sociala medier, PR och digitala displayer.

Konceptet hanteras lokalt av Milton och OSG i Finland, Geelmuyden Kiese Norge, BLCK Communication Sweden.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/0HAo6Ywu_WI

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/W_waFNNe-Wo

Arbetsgrupp

BLCK Communication:

Cecilia Falk – Account Director

Claes Carnefeldt - Creative Director

Johanna Larsson – Account Manager

Michael Thornquist - AD

Petra Bäckström – Copy

Cecilia Ekman - Digital

Samsung:

Oscar Otteborn – Head of IM Nordics

Sargon Demirdag – Head of IM Marketing Nordics

Maria Åkerberg – IM Channel Marketing Manager Sverige

Hedvig Durö – Category Marketing Manager

Maria Gahm – Social Media Manager

Produktionsbolag:

STHLMFILM

Filmer Anine Bing, Erling Haaland, Kimi Räikkönen,


theONEway Anders Hallberg

Filmer Ben Gorham, Elsa Hosk 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

SamsungBlck Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.