Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 19 oktober 2020, 11:08
Snowboardåkaren Mike Schultz är en del av Sandviks kampanj.
Foto: Press
Aldrig har tekniken kommit så långt när det kommer till att hjälpa människor som lider av fysiska funktionshinder. Det vill industrikoncernen Sandvik kommunicera i en ny kampanj, under parollen ”Life-changing innovations”.
Industrikoncernen Sandvik är kanske mest känd för sin position inom gruvindustrin och metallbearbetning. Nu är det dock affärssegmentet medicinteknik som är ett av de mest snabbväxande inom bolaget, vilket man vill uppmärksamma i en ny kampanj.
I en serie filmer under parollen ”Life-changing innovations” lyfter Sandvik fram flera individer som med hjälp av medicintekniska innovationer kan leva eller mer eller mindre vanligt liv. Filmerna samlas i en egen kampanjsajt.
– Våra produkter inom medicinteknik syns sällan eftersom de oftast är en del av tillverkningsprocessen eller inbäddade i en annan produkt. Nu vill vi lyfta fram det fascinerande arbete som pågår inom området och få fler att upptäcka några av dessa lösningar, samt inspirera till fortsatt utveckling av medicintekniska innovationer, säger Jessica Alm, kommunikationsdirektör på Sandvik Group.
Industrikoncernen gör produkter bland annat för de med diabetes, Parkinsons sjukdom, hörselnedsättning och fysiska skador orsakade av olyckor.
Koncept och kreativ idé har tagits fram tillsammans av Sandvik och Nosy, baserat på underlag och dataanalys av Verizon Media. Trickle, som är Sandviks sociala mediebyrå, har stått för strategi, distribution och copy på sociala medier och i sök. Stone Junction och Verizon står för PR och programmatiska köp. Ett uttag av kampanjen finns också som en installation på Tekniska Muséet i Stockholm, som en del av utställningen Hyper Human.
Sandvik:
Edvard Bergström, Vice President Corporate Communications
Marita Sander, Group Content Manager
Henrik Åsberg, Digital AD and Content Specialist
Martin Blomgren, Press and Media Relations Manager
Kinna Brundin, Global Event and Partnership Manager
Trickle:
Christina Norling, Content Distributor & Media Specialist
David Larsson, Creative & Distribution Director
Linda Li, SEM Specialist
Nosy:
Per Ottosson, Kundansvarig
Carmen Recarey, Produktionsledare
Tobias Wallin, Motiondesigner
Kevin Krooks, Kreatör
Filip Lindquist, Kreatör
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.