Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Sandvik lyfter medicinteknikens framsteg i ny filmserie

Publicerad: 19 Oktober 2020, 11:08

Snowboardåkaren Mike Schultz är en del av Sandviks kampanj.

Foto: Press

Aldrig har tekniken kommit så långt när det kommer till att hjälpa människor som lider av fysiska funktionshinder. Det vill industrikoncernen Sandvik kommunicera i en ny kampanj, under parollen ”Life-changing innovations”.


Ämnen i artikeln:

SandvikTrickleNosy

Industrikoncernen Sandvik är kanske mest känd för sin position inom gruvindustrin och metallbearbetning. Nu är det dock affärssegmentet medicinteknik som är ett av de mest snabbväxande inom bolaget, vilket man vill uppmärksamma i en ny kampanj.

I en serie filmer under parollen ”Life-changing innovations” lyfter Sandvik fram flera individer som med hjälp av medicintekniska innovationer kan leva eller mer eller mindre vanligt liv. Filmerna samlas i en egen kampanjsajt. 

– Våra produkter inom medicinteknik syns sällan eftersom de oftast är en del av tillverkningsprocessen eller inbäddade i en annan produkt. Nu vill vi lyfta fram det fascinerande arbete som pågår inom området och få fler att upptäcka några av dessa lösningar, samt inspirera till fortsatt utveckling av medicintekniska innovationer, säger Jessica Alm, kommunikationsdirektör på Sandvik Group.

Industrikoncernen gör produkter bland annat för de med diabetes, Parkinsons sjukdom, hörselnedsättning och fysiska skador orsakade av olyckor.

Koncept och kreativ idé har tagits fram tillsammans av Sandvik och Nosy, baserat på underlag och dataanalys av Verizon Media. Trickle, som är Sandviks sociala mediebyrå, har stått för strategi, distribution och copy på sociala medier och i sök. Stone Junction och Verizon står för PR och programmatiska köp. Ett uttag av kampanjen finns också som en installation på Tekniska Muséet i Stockholm, som en del av utställningen Hyper Human.

Arbetsgrupp

Sandvik:

Edvard Bergström, Vice President Corporate Communications

Marita Sander, Group Content Manager

Henrik Åsberg, Digital AD and Content Specialist 

Martin Blomgren, Press and Media Relations Manager

Kinna Brundin, Global Event and Partnership Manager

 

Trickle:

Christina Norling, Content Distributor & Media Specialist

David Larsson, Creative & Distribution Director

Linda Li, SEM Specialist

 

Nosy:

Per Ottosson, Kundansvarig

Carmen Recarey, Produktionsledare

Tobias Wallin, Motiondesigner

Kevin Krooks, Kreatör

Filip Lindquist, Kreatör

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

SandvikTrickleNosy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.