Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Santa Maria aktiverar Mello med Margaux Dietz och Bröderna Norberg

Publicerad: 4 Februari 2020, 08:02

Santa Maria gör återigen en stor influencer-kampanj under Melodifestivalen genom. Bland annat görs en nyversion av Bröderna Norbergs taco-anthem ”Vi käkar Taco” med flera andra profiler, däribland Margaux Dietz.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSanta MariaMargaux Dietz

Musikvideon till ”Vi käkar taco” - feat. Therese, Margaux, Sekelius & Freddie har släppts på Bröderna Norbergs Youtube-kanal och på Spotify. I låten gör Margaux Dietz debut som artist och flera andra kända influencers syns i videon, bland andra Therese Lindgren, Thomas Sekelius och Fredrik ”Fab Freddie” Svensson.

– Vi är så glada att kunna följa upp fjolårets succékampanj med Bröderna Norberg med denna remix av den populära låten Vi käkar tacos! Extra kul är att fjolårets kampanj gav så god effekt. En tredjedel av de som såg kampanjen testade våra produkter enligt en oberoende studie och vårt varumärke Santa Maria stärkte kopplingen till Melodifestivalen,, säger Anja Kempe, marknadschef Paulig Sverige i en kommentar.

I årets kampanj ingår även ”Tacos hos mig”, där influencerna Margaux Dietz, Anis Don Demina och Bröderna Norberg bjuder hem varandra för att tävla om vem som lagar den godaste tacomiddagen med hjälp av Santa Marias produkter. I de tre avsnitten på Youtube har tittarna fått se profilerna äta tacos hos varandra. För att ytterligare stärka kampanjen arrangeras en tävling som marknadsförs genom reklamfilmer med Fab Freddie på sociala medier där vinsten är biljetter till Melodifestivalens final i Globen och hotellövernattning. Utöver detta kommer dessutom stora delar av kampanjmaterialet synas på de arenor som Melodifestivalen arrangeras i.

– Paulig visar på en stor innovation i hur varumärken kan arbeta med influencers och stärka kopplingen mellan Santa Maria och Melodifestivalen. De är modiga i att kombinera musik, influencers och reklamköp på både Youtube och på arenorna. Redan efter första delen av kampanjen, ”Tacos hos mig”, ser vi att publiken uppskattar konceptet och kampanjen”, säger Ida Brink, kundansvarig, United Screens.

Kampanjen löper mellan den 13 januari och 15 mars 2020

Arbetsgrupp
Beställare: Hanna Rydmark, Marketing Activation Manager, Santa Maria, Paulig Group och Caroline Sabri, Digital & Social Media Manager, Santa Maria, Paulig Group

Arbetsgrupp: Ida Brink, kundansvarig, United Screens och Malin Björnung, projektledare, United Screens

Mediebyrå: Michaela Bognäs, Acount Manager & Digital Specialist, Vizeum

Medverkande influencers: Anis Don Demina, Margaux Dietz, Daniel och Emil Norberg, Therese Lindgren, Thomas Sekelius och Fredrik ”Fab Freddie” Svensson.

Vi käkar taco - feat. Therese, Margaux, Sekelius & Freddie: 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.