Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

SAS utmanar vad som är äkta skandinaviskt

Publicerad: 11 Februari 2020, 08:26

I sin senaste kampanj lyfter SAS fram att resa handlar om de erfarenheter vi tar med oss hem.


Ämnen i artikeln:

SAS

I dag lanserar SAS en ny kampanj inom ramen för ”We are travelers”-konceptet. Kampanjfilmen, framtagen av danska NoA-byrån &Co och produktionsbolaget New Land Films, kretsar kring de kulturella erfarenheter vi tar med oss hem och internaliserar efter att ha rest. För att illustrera det lyfter SAS fram vad många tror är typiskt skandinaviska saker – alltifrån smørrebrød till föräldraledighet och lakrits – men som kommer från runtom i världen.

– När de åker utomlands vill de flesta resenärer få med sig inspiration. De vill ta med sig något hem, oavsett om det är minnen eller kunskap. Det är det som rör samhället framåt. Om vi inte hade varit så nyfikna på vår omvärld hade Skandinavien inte sett ut som det gör, säger Martin Adonis, brand campaign manager på SAS, i ett pressmeddelande.

 

Läs fler artiklar om SAS här! 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SAS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.