Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Sats skräddarsyr en halv miljon filmer i ny kampanj

Publicerad: 24 Augusti 2020, 13:20

Från en av Sats filmer i kampanjen ”Welcome back”.

Datadriven kommunikation och personliga videos – så sammanfattas Sats nya kampanj, som vill sporra fler att ta sig till gymmet trots trytande motivation.


Ämnen i artikeln:

Sats

Sensommaren och nyår är vanligtvis de två tillfällen under året som gymmen ser sina besökstoppar, då många människor vill komma i gång med träningen efter semestern. 

För att uppmuntra sina kunder i Norden till att ta sig till gymmet har gymkedjan Sats skickat ut en halv miljon filmer till sina medlemmar, anpassade med bland annat medlemmarnas namn. Initiativet är en del av gymkedjans nya kampanj ”Welcome back”. 

– Vi vet att många kämpar för att prioritera träning i en stressig vardag, men då ska man komma ihåg den underbara känslan man får efter ett träningspass. Vi valde att göra en video med en personlig hälsning till våra medlemmar där vi visualiserade det budskapet på ett något annorlunda sätt än hur vi vanligtvis kommunicerar på - i svartvit och stumfilms-stil, Varje film är personligt anpassad till varje medlem och med en hälsning för att visa att vi är en motiverande och inspirerande träningspartner, säger Marianne Orderud, director of marketing, communication and digital sales, i ett pressmeddelande. 

”Welcome back” är den första kampanjen som Sats tagit fram tillsammans med den norska byrån Storm 121. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sats

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.