torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Save Our Souls ska bygga varumärke åt techrekryterare

Publicerad: 9 juni 2023, 12:30

Mathias Deljerud Hamlin, vd på Demando, marknadschef Rebecka Gustavsson och Olle Langseth.

Foto: Pressbild

Demando är en rekryteringsplattform nischad på rekrytering av techtalang. Nu inleder de samarbete med Save Our Souls för att stärka varumärket.

Ämnen i artikeln:

Save Our SoulsRekryteringKampanjPR-kampanjReklamkampanjVarumärkeVarumärkenVarumärkesstrategi

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


Demando startade för åtta år sedan och arbetar nu med över 800 företag och 45 000 kandidater inom rekryteringsnischen tech. Nu vill bolaget expandera ut i Europa och tar hjälp av byrån Save Our Souls för att ta ett grepp kring sitt varumärke och identitet.

– Arbetsmarknaden i stort, och särskilt den inom tech, genomgår stora förändringar. Vi letade efter en byrå som kan hjälpa oss att bygga ett starkt och spännande varumärke i denna tid av förändring. Save-Our-Souls visade prov på intressanta strategiska insikter och inte minst hur de kan tas ut i kommunikation och identitet, så vi fann varandra ganska direkt, säger Rebecka Gustavsson, marknadschef på Demando.

Olle Langseth, kreatör på Save Our Souls, menar at människor ser på jobb och arbetsliv på helt andra sätt än tidigare, och att det inte minst gäller techtalang.

– Demando är en aktör som verkligen förstår människor inom tech, och det ska bli spännande att tillsammans med teamet på Demando se hur detta kan komma till uttyck ännu starkare i varumärkesupplevelsen, säger han.

Under hösten kommer resultatet av deras samarbete.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev