Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Savr utmanar bankerna i stor varumärkeskampanj

Publicerad: 11 maj 2022, 09:54

Savr lanserar varumärkeskonceptet ”We got your back” genom en bred reklamkampanj.

Savr har på kort tid etablerat sig som ett snabbväxande alternativ för fondsparare. Den 9/5 släppte Savr en varumärkesbyggande kampanj med filmer samt reklam i print, utomhus och sociala medier för att nå fler kunder och erbjuda ett långsiktigt sparande.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjReklam

 

Konceptet och kampanjen är framtagen internt, och filmerna tillsammans med regissören Tim Erem och produktionsbolaget Diktator.

Ungefär 80 procent av alla svenskar har ett fondsparande. Savr har hittills vänt sig mot mycket aktiva och intresserade sparare, men vill nu nå en större målgrupp. 

Därför lanserar Savr varumärkeskonceptet ”We got your back” genom en bred reklamkampanj. Yingying Chang, marknadschef på Savr, säger:

– Det är för många i Sverige som inte får den utväxlingen på sitt fondsparande som de borde. Kampanjen är den första stora, breda aktiveringen vi gör som steg i att nå ut bredare. Vi har medvetet valt ett utförande som sticker ut i vår kategori som, när de traditionella aktörerna gör reklam, brukar bli ganska likriktigt och intetsägande. Många har en bild av banker som trötta, icke transparenta och exkluderande. Med vår kampanj vill vi visa att en finanstjänst kan vara något helt annat än så.

 Målet för kampanjen är stödja Savrs redan starka tillväxt genom att skapa kännedom och kunskap om bolagets erbjudande. Kampanjen kommer att gå i maj och juni och synas i film, print, utomhus samt digitala och sociala medier.

– We Got Your Back är ett kommunikationskoncept som står ut i vår bransch. Branschens kommunikation fokuserar övergripande på sparmål och drömmar; vi vill fokusera på att utmana branschen och finnas där för spararna. Och samarbetet med Tim Erem var den sista pusselbiten vi behövde för att kunna förverkliga vår vision, säger Victor Lindkvist, Art director på Savr. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

CMO: Yingying Chang, SAVR

Marketing Manager: Emma Wagner, SAVR

Art Director: Victor Lindkvist, SAVR

Art Director: Goran Filipovic, SAVR

 

Produktionsbolag: Diktator

Regissör: Tim Erem

Filmfotograf: Aril Wretblad

Producent: Manga Minja

Scenograf: Kajsa Severin

Stylist: Sara Forsberg

Klippare: Andreas Arvidsson 

Colorist: Nicke Cantarelli

VFX/Comp: Petter Lindholm

Stillbildsfotograf: Fredrik Bengtsson

Kompositör: Sacred Sacred

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.