Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

SBAB återupplivar klipp från ”Boendeekonomi är jättekul”

Publicerad: 30 Juni 2020, 08:54

En gammal inspelning från 2018 står i centrum i SBAB:s nya sommarkampanj.


Ämnen i artikeln:

SBABEmakina DBG

I mars kom nyheten att det statliga bolåneinstitutet SBAB bryter med Emakina DBG – men konceptet ”Boendeekonomi är jättekul” hänger kvar. Nu återupplivar SBAB två klipp som spelades in redan 2018, i två nya reklamfilmer. 

I klippen syns komikern Björn Gustafsson. 

– 2018 gjorde vi och Emakina flera långa filmer på sju till elva minuter. Ur det materialet fanns den här tagningen. Vi tyckte att det var ganska kul, och det tyckte även Björn. Vi har lagt en ny voiceover för karaktären Nancy, säger SBAB:s marknadschef Patrik Söder

Kampanjen syns redan på tv men omfattar också digitala köp, som banners och sociala medier och syns på den egna sajten under sommaren. 

– Bostadsvisningarna är fortfarande i gång, och vi ser att det finns en stark köpmarknad för bostäder. Dessutom lär tv-tittandet vara starkare än vanligt i sommar, eftersom många är hemma. Vi tror att vi kommer att få en bra effekt av vår kampanj, säger Patrik Söder.  

Konceptet ”Boendeekonomi är jättekul” kommer också att leva vidare under hösten i ytterligare kampanjer. Om även Björn Gustafsson följer med då återstår att se.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

SBABEmakina DBG

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.