onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

SBAB vill ta poäng på att inte vara storbank i tuffa räntetider

Publicerad: 27 april 2023, 07:15

SBAB poängterar att de inte räknas som en storbank,

Foto: SBAB

SBAB:s senaste kampanj utmanar storbankerna i tider då låneräntorna stiger.

Ämnen i artikeln:

SBABKampanjPR-kampanjReklamkampanjReklamMarknadsföring

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Medan Riksbanken höjer styrräntan med 0,5 procentenheter till 3,5 procent. och flaggar för ytterligare räntehöjningar som en effekt av den höga inflationen, vill SBAB passa på.

SBAB har sedan starten på 80-talet haft som ambition att vara en utmanare och ett alternativ till de privata storbankerna.

Det är vad den senaste kampanjen går ut på och det som SBAB försöker plocka poäng i, när den släpps digital, utomhus och i print.

– Det är inget nytt att vi är ganska annorlunda mot storbankerna, vi vill att folk ska fortsätta uppfatta oss som en schyst och trygg aktör i en kategori med alltjämt lågt förtroende. Mycket tack vare vårt erbjudande kring boendeekonomi, där bolån med transparent räntesättning och sparkonto med bra ränta är kärnan. Sen är vi ju faktiskt statligt ägda också, säger Patrik Söder, Marknadschef på SBAB i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen inhouse av SBAB:s marknadsavdelning.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev