Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 7 mars 2022, 10:28
Foto: Press.
Tillsammans med byrån The Or London har Vagina-museet lanserat en unik OOH-kampanj i London.
Museet, som på grund av lokalbrist varit stängt det senaste halvåret, öppnar igen denna månad och gör därför en utomhuskampanj för att locka besökare. ”Neighbours”, som är namn på kampanjen, är en serie affischer som designats av Mirjami Qin. Med budskap som ”Har du någonsin velat ha en vägbeskrivning till klitoris?” och ”Mind the WAP” vill man minska stigmat kopplat till gynelogiska termer och anatomi.
Kampanjaffischerna kommer att gå att köpa via museets hemsida, där vinsten går till verksamheten.
Nathalie Gordon är creative director på The Or och menar att det måste bli normaliserat att använda termerna på affischerna.
– Halva världen har en vulva, vagina och klitoris. Om någon tycker kampanjen är olämplig eller konstig så säger det mer om dem än det gör om museet, säger hon till Campaign.
Bild 1/4
Foto: Twitter @vagina_museum