Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

SEB gör reklam för entreprenörer – med entreprenörer

Publicerad: 17 September 2020, 11:50

Från SEB:s nya reklamfilm.

Fem svenska entreprenörer ska nu inspirera ännu fler att våga satsa på sina idéer.


Ämnen i artikeln:

AnimalSEBReklamfilm

Apotea-grundaren Pär Svärdson, Stella Furuta-grundaren Ulrika Tornerefelt, Oddbird-grundaren Moa Gürbürzer, Wellbite-grundaren Sara Serray och Rutasoka Coffe-grundaren Rebu Burubwa är alla med i SEB:s nya satsning för att nå ut till Sveriges många entreprenörer. Nu släpps en ny kampanj bestående av fem korta personporträtt på ovanstående entreprenörer, en anthemfilm samt fem intervjuer med syftet att inspirera andra att starta eget. 

– Vi valde att gå denna väg för att för en entreprenör är idén som en liten bebis. Och alla vet att föräldrar lyssnar på andra föräldrar för att få råd om sin bebis. Inte varumärken. Därför är det riktiga entreprenörer, som även råkar vara våra kunder, som är hjältarna i den här kampanjen. Genom deras historier visar vi hur vi är där och stöttar med råd och expertis för att gå från idé till verklighet, säger SEB:s globale creative director Mathias Appelblad.

Kampanjen har tagits fram internt och i samarbete med kommunikationsbyrån Animal. Den är producerad av produktionsbolaget Swimclub. Den rullas nu ut digitalt och syns bland annat på Youtube, Instagram och Linkedin. 

– I en internationell jämförelse har Sverige en betydligt högre andel patent och nystartade företag än de flesta andra länder. Det är nästan som att det finns något i vattnet. Med den här kampanjen vill vi lyfta den andan, och inte minst alla de födda utanför Sverige som nu lever i det här nyföretagarvänliga samhället, säger Mathias Appelblad.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AnimalSEBReklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.