fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Sellpy i ny kampanj – blå hand ska upplysa konsumenterna

Publicerad: 22 februari 2023, 11:05

Sellpy släpper reklamfilm som ska visa fördelarna med tjänsten.

Sellpy släpper ny varumärkeskampanj som definierar erbjudandet och introducerar second hand-tjänsten på nyetablerade och framtida marknader.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Sellpy växer och tar sig in på nya marknader. I dag finns onlinebutiken för second hand på sju marknader i Europa, senaste tillskottet var Frankrike. Hela marknaden för second hand växer och i dag finns mer konkurrens än för åtta år sedan när Sellpy grundades. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Den nya kampanjens syfte är ringa in det som just Sellpy gör och ska fungera som en introduktion på nya marknader.

– Att sälja det man inte längre behöver kan vara krångligt och tidskrävande. Att köpa second hand online kan ibland kännas otryggt. Den här kampanjen visar allt det som Sellpy kan göra, så du slipper, säger Ida Colliander, copywriter på Sellpy.

Kampanjens huvudperson är en blå, animerad hand. Huvudfilmen börjar hos en säljare som packar en jacka i en Sellpy-påse som hämtas av handen.

Sedan slängs tittarna in bakom kulisserna på Sellpy där plagget kvalitetskontrolleras, fotas, får sin annons skriven och packas. Filmen slutar med att jackan hittas av en köpare och levereras av handen till sitt nya hem.

Filmerna är framtagna tillsammans med produktionsbolaget Brikk som regisserat och formgivit den animerade handen. Kampanjen syns nu i sociala medier, på Youtube samt som digitala utomhustavlor – både i Sverige där Sellpys finns runtom i Europa. Kampanjen kommer också synas på kommande marknader som ännu inte är officiella.

Sellpy har tidigare kritiserats av Yrsa Lindberg, som står bakom Instagramkontot Greenwashingisverige. Hon menar att Sellpy inte alls är hållbar shopping i de fall de tagit in kläder i större upplagor från klädkedjor och att företaget ägnar sig åt greenwashing. 

Arbetsgrupp

Sellpy, Creative Dept.

Ida Colliander, Copywriter

Mattias Alfborger, Art Director

Philip Arvidson, Creative Director

Helen Eriksson, Fotograf

Clara Carrick, Digital Designer

Hanna Wärman, Projektledare

 

Brikk

Samuel Fast Hurtigkarl, Producent

Samuel Fast Hurtigkarl, Regissör

Björn Johansson, Medregissör

Bratislav Stankovic, DOP

Mikael Wahlenberg, Elektriker

Joel Sundqvist, Elektriker

Emil Börner, B-Foto

Anna Sundelin, Stylist

Filippa Smedhagen, Make-up Artist

Sofia Hjelm, Scenograf

Mikas, Talents

Samuel Fast Hurtigkarl, Klippare

Sven Ahlström, Compositing

Bratislav Stankovic, Grade

Björn Palmberg, Musik

Jakob Oldenburg, Ljuddesign

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev