Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Sephora lanserar ny varumärkesposition – hyllar kraften i skönhet

Publicerad: 25 Februari 2020, 09:16

Från Sephoras reklamfilm ”The unlimited power of beauty”.

Foto: Skärmdump / Sephora

Skönhetskedjan Sephora lanserar sin nya varumärkesposition med en emotionell reklamfilm som skildrar en kvinnas relation till sin egen spegelbild genom olika stadier i livet.


Ämnen i artikeln:

SephoraKampanj

Med en ny varumärkesposition vill den internationella skönhetskedjan Sephora ta fasta på hur begreppet skönhet förändras i samklang med samhällets utveckling. Skönhet är inte längre bara något som finns på catwalken eller i modemagasinen. Vår smartphone blivit vår badrumsspegel och inom inom kultur, underhållning och sociala medier utmanas skönhetsnormer tack vare människors ökade möjligheter att förmedla sin egen tolkning av vad det innebär att vara vacker. 

Sephora kallar sin varumärkesposition ”The unlimited power of beauty”, och lanserar den med en emotionell reklamfilm (se nedan) regisserad av Jonas Lindstroem. Med en intim ton skildrar filmen en kvinnas relation till sin egen spegelbild genom olika stadier i livet, som präglas av både tvivel och styrka. I bakgrunden spelas en cover av Kelsey Lus låt ”I'm not in love”. 

Printenheterna är fotograferade av den brittiska fotografen Nadine Ijewere och ska visa på skönhet bortanför ålder, könstillhörighet, fysik eller stil.  

Bakom kampanjen står den franska reklambyrån Betc. 

I Sverige började kampanjen synas med start i förra veckan via stortavlor, i print och i digitala kanaler, samt i Sephoras butiker.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

SephoraKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.