Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Situation Sthlm ger sina säljare löneförhöjning

Publicerad: 8 december 2021, 13:37

Situation Sthlm höjer priset på sina tidningar för att ge säljarna mer pengar i fickan.


Ämnen i artikeln:

Situation StockholmThe&Partnership

I vanliga fall är prishöjningar ingenting att skryta om, men Situation Sthlm kan tack vare just detta öka lönen till sina säljare.

– Vi ville fortsätta fokusera på det viktigaste i kommunikationen, och det är säljarna. I detta fall att de får en välförtjänt löneförhöjning, säger Timo Orre, creative director på The&Partnership, som är byrån bakom kampanjen.

Tidningen kommer ut den sista onsdagen varje månad och kostar i vanliga fall 60 kronor, men decembernumret är inte bara 16 sidor tjockare utan också 20 kronor dyrare.

– Vår struktur bygger på att säljarna köper tidningen för 40 kronor av oss och sedan tjänar mellanskillnaden när de säljer en tidning. Det här innebär alltså att de får 10 kronor mer för varje såld tidning nu, vilket blir en stor löneskillnad i relation till tidigare, säger Pia Stolt, vd på Situation Sthlm.

Hör säljaren Celina berätta om löneförhöjningen i filmen nedan.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Situation Sthlm

Pia Stolt, vd

 

The&Partnership

Jessica Stiller, Projektledare

Timo Orre, Creative Director

Hanna Adelstål, Copywriter

Marcus Lundvall, Art Director

Fredrik Pettersson, Media

 

Tarot Pictures

Cornelia Wahlberg, Regissör

Pontus Norberg, Fotograf

Alicia Moon Winding, Producent

Daniel Eskils, Exekutiv Producent

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.