måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Situation Sthlms nya kampanj: ”Våra säljare har sin egen unika historia”

Publicerad: 19 januari 2023, 14:05

Situationen Sthlm vill dela med sig av sina egna säljares livshistoria – och lanserar en kampanj tillsammans med Clear Channel. ”Vi vill visa att varje såld tidning är ett steg i rätt riktning”.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjSituation StockholmThe&PartnershipClear Channel

JW

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


Det är inte första gången Situation Sthlm kampanjen med sina egna medarbetare – de som säljer tidningen. För ett drygt år sedan lanserade de kampanjen ”Löneförhöjning” använde de sina medarbetare för att annonsera att prishöjningen för tidningen.

– Vi ville fortsätta fokusera på det viktigaste i kommunikationen, och det är säljarna. I detta fall att de får en välförtjänt löneförhöjning, sa Timo Orre, creative director på The&Partnership.

LÄS OCKSÅ: 34 journalister har ordet: Det måste kommunikatörer och pr-byråer sluta med – och så vinner du deras hjärtan 

Den här gången berättar de sina medarbetares livshistoria – på tio sekunder i en utomhuskampanj som syns runtom i huvudstaden.

– Alla våra säljare har sin egen unika historia. Många av dem är mörka men alla våra säljare jobbar för en ljusare framtid. Det är verkligen ingen enkel resa de gör och de jobbar hårt. Det tycker vi är viktigt att människor förstår, säger Pia Stolt, vd för Situation Sthlm.

The&Partnership, som samarbetar med Situation Sthlm sedan ett par år tillbaka, har både tagit fram idé och producerat kampanjen. 

– Att sälja tidningen hjälper säljarna att komma ur ett destruktivt levnadssätt. Med kampanjen ”En tidning i taget” vill vi visa att varje såld tidning är ett steg i rätt riktning, berättar Timo Orre, creative director på The&Partnership.

Situation Sthlm samarbetar även med Clear Channel då kampanjen går på deras digitala utomhuskanaler.

– Vi har en plattform med en fantastisk synlighet runtom i Stockholm och är stolta över att få se säljarnas berättelser ta för sig stort. Genom samarbetet med Situation Sthlm kan vi skapa insatser som ger effekt för människor i hemlöshet på både kort och lång sikt, säger Claes Kugelberg, kommersiell direktör och vice vd på Clear Channel.

LÄS OCKSÅ: Situation Sthlm inleder samarbete med The&Partnership 

Arbetsgrupp:

 Situation Sthlm

Pia Stolt, VD 

 

The&Partnership

Timo Orre, CD 

Olle Dahlqvist, Kreatör

Niklas Hertzberg, Kreatör

Fredrik Pettersson, Media

Clara Axelsson, Media 

 

Mediapartner:

Clear Channel 

 

Bilder från: 

TT Bildbyrån

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev