Kampanj
Situation Sthlms nya kampanj: ”Våra säljare har sin egen unika historia”
Publicerad: 19 januari 2023, 14:05
Situationen Sthlm vill dela med sig av sina egna säljares livshistoria – och lanserar en kampanj tillsammans med Clear Channel. ”Vi vill visa att varje såld tidning är ett steg i rätt riktning”.
Det är inte första gången Situation Sthlm kampanjen med sina egna medarbetare – de som säljer tidningen. För ett drygt år sedan lanserade de kampanjen ”Löneförhöjning” använde de sina medarbetare för att annonsera att prishöjningen för tidningen.
– Vi ville fortsätta fokusera på det viktigaste i kommunikationen, och det är säljarna. I detta fall att de får en välförtjänt löneförhöjning, sa Timo Orre, creative director på The&Partnership.
Den här gången berättar de sina medarbetares livshistoria – på tio sekunder i en utomhuskampanj som syns runtom i huvudstaden.
– Alla våra säljare har sin egen unika historia. Många av dem är mörka men alla våra säljare jobbar för en ljusare framtid. Det är verkligen ingen enkel resa de gör och de jobbar hårt. Det tycker vi är viktigt att människor förstår, säger Pia Stolt, vd för Situation Sthlm.
The&Partnership, som samarbetar med Situation Sthlm sedan ett par år tillbaka, har både tagit fram idé och producerat kampanjen.
– Att sälja tidningen hjälper säljarna att komma ur ett destruktivt levnadssätt. Med kampanjen ”En tidning i taget” vill vi visa att varje såld tidning är ett steg i rätt riktning, berättar Timo Orre, creative director på The&Partnership.
Situation Sthlm samarbetar även med Clear Channel då kampanjen går på deras digitala utomhuskanaler.
– Vi har en plattform med en fantastisk synlighet runtom i Stockholm och är stolta över att få se säljarnas berättelser ta för sig stort. Genom samarbetet med Situation Sthlm kan vi skapa insatser som ger effekt för människor i hemlöshet på både kort och lång sikt, säger Claes Kugelberg, kommersiell direktör och vice vd på Clear Channel.
LÄS OCKSÅ: Situation Sthlm inleder samarbete med The&Partnership
Arbetsgrupp:
Situation Sthlm
Pia Stolt, VD
The&Partnership
Timo Orre, CD
Olle Dahlqvist, Kreatör
Niklas Hertzberg, Kreatör
Fredrik Pettersson, Media
Clara Axelsson, Media
Mediapartner:
Clear Channel
Bilder från:
TT Bildbyrån
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.