Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

SJ pikar inrikesflyget med innovativ utomhuskampanj

Publicerad: 16 December 2019, 10:01

I en ny kampanj vill SJ visa hur mycket klimatsmartare tåg är som färdmedel jämfört med inrikesflyg.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

 Med Forsman & Bodenfors som ny reklambyrå har SJ fokuserat på hållbarhet som produktfördel i de första kampanjerna. Den senaste kampanjen är inget undantag. Med utomhus-enheter i såväl Stockholm som Göteborg samt i en sociala medier-aktivering tar man utgångspunkt i att en flygresa mellan Stockholm och Göteborg släpper ut samma mängd koldioxid som 40.000 tågresor.

– Vi är övertygade om att många i Sverige inte är medvetna om den oerhörda skillnaden i miljöpåverkan mellan tåget och inrikesflyget – den kunskapsluckan vill vi med den här kampanjen hjälpa till att fylla, säger, Maria Höglund, marknadschef SJ i en kommentar.

 

Kampanjen är det andra uttaget i lanseringen av SJ:s nya koncept ”Framtidens sätt att resa” och gick live i förra veckan. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.