Kampanj
Sjungande hästar ska få fler att spela på trav
Publicerad: 12 april 2023, 08:36
En sjungande häst uppvaktar en kvinna på en balkong. Foto: Pressbild.
Den travspelande befolkningen behöver påminnas om det färdiga systemet ”Harry Boy”. Därför lanserar ATG nu en kampanj med Åkestam Holst där de spinner vidare på konceptet med sjungande hästar.
En häst och en kvinna kan få tankarna att osökt galoppera iväg till ett uttalande av den socialdemokratiske jämställdhets- och integrationsminister Jens Orback.
Men det är inte det ATG och Åkestam Holst vill förmedla i nya travkampanjen.
LÄS OCKSÅ: Med spets och bredd: Strategierna bakom storbyråernas ”one stop shop”-lösningar
Den nya kampanjen spinner vidare på ett koncept från 2019 med sjungande hästar, som genom åren ”betat av allt från Mozart-arior till lite bortglömda superhittar från Hawaii, Bahamas och Japan”, skriver Åkestam Holst i ett pressmeddelande. Denna gång tar hästarna ton till Tommy Nilssons slagdänga ”Öppna din dörr”. Syftet med kampanjen ska vara att påminna en grupp spelintresserade av det färdigtippade systemet Harry Boy.
– Vi har velat göra reklam som man blir berörd av och vill nynna med i. Vem kan motstå denna klassiska dänga när det är en häst som sjunger?, säger kreatörerna Jesper Holst och Mark Ardelius i ett pressmeddelande.
LÄS OCKSÅ: Jenny Kaiser om hur Åkestam Holst kom tillbaka efter krisen: ”Det var väldigt chockartat”
Filmen har precis gått upp på TV4, VOD och i Sociala Medier i dagarna.
– Vi har ett ständigt behov av att påminna spelarna om varför det är kul och spännande att delta i våra spel. Inga kan förmedla budskapet bättre än våra gillade, skön-sjungande hästar, säger Peter Dennbrink, marknadschef för hästspel på ATG.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp:
ATG:
Johanna Åberg, marknadschef ATG
Peter Dennbrink, marknadschef häst
Camilla Stenlund, projektledare
Åkestam Holst:
Jesper Holst och Mark Ardelius, kreatörer
Magnus Hamberg, projektledare
Henrik Sjödin, strateg
Ikka Norberg, produktionsledare
Helena DeBrun, byråproducent
Rosanna Hagald, social media specialist
Lotta Persson, BKRY, original
Von Film:
Christoffer von Reis, regissör
Peter Kydd, exekutiv producent