Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Skansens vårkampanj: Ett klassiskt herbarium

Publicerad: 5 maj 2022, 09:54

Foto: Anna Hugosson

Skansen och Garbergs fortsätter att återvända till gamla tiders hantverksteknik.


Ämnen i artikeln:

NyheterGarbergsSkansen

Att se ett herbarium får många, åtminstone de över 30, att tänka tillbaka på grundskolans NO-salar. Nu står tekniken i centrum när Skansen i samarbete med Garbergs lanserar sin vårkampanj ”Kom vårens fröjd”. Pressade blommor har både gett kampanjen dess form och inom ramen för den så kommer det att sättas upp unika adshels med riktiga blommor mellan glasen. 

– På Skansen finns trädgårdskunskap som sträcker sig över flera århundraden, från 1700-talet till i dag. Vi vill inspirera fler att upptäcka våra trädgårdar och lära sig mer om Nordens flora och fauna genom vårens kampanj, säger Yvonne Borg Nordlind, marknads- och kommunikationschef på Skansen.

Även i julkampanjen valde Skansen och Garbergs att integrera använda sig av gamla tiders hantverk. Då tog man fram reklamaffischer med typiska produktionstekniker från olika tidsepoker.

– Det roligaste med att jobba med Skansen är att vi får djuploda i hantverkstekniker. Den här gången fick trädgårdarna på Skansen huvudrollen och vi pressade flera hundra blommor och blad för att få fram kampanjen. Att pressa riktiga växter mellan glasskivor för utomhustavlorna var minst sagt pilligt och hela teamet gjorde ett fantastiskt jobb, säger Lina Bergman, copywriter på Garbergs.

 

Arbetsgrupp

Skansen

Yvonne Borg Nordlind Marknads- och kommunikationschef

Mathilda Hogg Social media-redaktör

Emelie Strömfors Senior marknadskommunikatör

Ida Hassel Bergström Marknadskommunikatör

Karin Ringholm Avdelningschef Parkavdelningen

Mia Norbäck Enhetschef Trädgård

Viveca Lindblad Trädgårdsmästare

Marianne Lindeskog Trädgårdsmästare

Garbergs

Martin Baude Art Director

Lina Bergman Copywriter

Paul Kuhlhorn Art Director och Designer

Rasmus Asp Formgivare och original

Maja Nylund Motion designer

Iris Rylander Social Media Creative

Torun Bergholm Planner

Joakim Landin Strateg och Projektledare

Birgitta Bergström Produktionsledare

Garbergs film och foto

Anna Hugosson Fotograf, DOP, edit

Iris Rylander Social Media creative, edit

Trädgårdsmästare: Åsa Thulin med team på Trappa Form

Fotograf: Pål Allan

Musik och ljud: Swartling produktion

Bildarbete & Repro: BT Studios

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterGarbergsSkansen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.