Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Skincity i nya konceptet: Köp inte allt vi säljer

Publicerad: 5 maj 2021, 08:09

Genom att peka på ett vanligt problem får Skincity möjlighet att lyfta fram sina egna experter. Det nya konceptet är framtaget av M&C Saatchi.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiSkincity

I vintras tog M&C Saatchi över som e-handelsbolaget Skincitys reklambyrå i Norden och Storbritannien. Nu presenterar parterna ett nytt reklamkoncept.

Huvudbudskapet är att alla hudvårdsprodukter faktiskt inte passar alla hudtyper, och att det som konsument är lätt att göra fel val. Passande nog innebär budskapet att Skincity även kan torgföra att de har hudterapeuter som utan extra kostnad ger kunderna råd om vilka produkter som passar dem.

– Vi ville fokusera på det som gör oss unika: våra professionella hudterapeuter och vår kompetens kring hudvård. Att ta våra kunders hud på allvar innebär inte bara att vi hjälper dem välja rätt produkter, utan också att vi är ärliga med vilka produkter de inte ska köpa. Det skiljer oss från andra aktörer vars enda mål är att sälja, säger Anna Olofsson, chief sales and marketing officer på Skincity.

– För att sticka ut i en annars ganska generisk kategori ville vi inte göra ännu en härlig hudvårdsreklam utan friktion. Istället ville vi göra ett koncept med glimten i ögat, samtidigt som det fortfarande andas väldigt mycket Skincity och deras passion för hudvård. Ett tydligt koncept som funkar såväl internationellt som i egna och köpta kanaler, och som ger effekt, säger Henrik Almqvist, creative director på M&C Saatchi.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiSkincity

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.