Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

SL och Waxholmsbolaget leker med Det sjunde inseglet i Halloween-kampanj

Publicerad: 27 oktober 2021, 08:55

Under Halloween har Trafikförvaltningen hämtat inspiration från den berömda scenen från Ingmar Bergmans ”Det sjunde inseglet” från 1957.


Ämnen i artikeln:

Stockholms lokaltrafikFamiljen

Med budskapet ”Vi kommer för att hämta dig” bjuder SL och Waxholmsbolaget in till resande med kollektivtrafiken. I kampanjen, som är framtagen av Familjen, är det SL och Waxholmsbolaget som är ute efter att hämta folk och ta dem till en annan plats. Men ambitionen är inte att skrämma människor, utan att markera slutet på 1,5 års kommunikation med syfte att begränsa resandet. 

– Det är härligt att återigen få bjuda in till resande med kollektivtrafiken, fast med en kuslig och Halloween-relaterad twist, kommenterar Thomas Hansen, marknadschef SL.

 

Kampanjen har skapats av Familjen Sthlm i samarbete med fotograf Carl-Johan Ekberg och kommer att synas i dagspress, utomhus och i sociala medier under vecka 43 och 44.

 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Trafikförvaltningen:

Thomas Hansen Marknadschef

Arbetsgrupp Familjen Sthlm:

Hedda Hyland Art Director

Ulf Paulsrud-Sirbäck Copywriter

Hanna Ternström, Client Director

Johan Helander Creative Director

Alma Sunnemark Account Manager

Johan Olsson Graphic designer

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.