Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

SL påminner om vårens hetaste modetrend

Publicerad: 25 mars 2021, 08:33

Trots rekommendationerna använder bara mellan 20 och 50 procent munskydd i Stockholms kollektivtrafik.


Ämnen i artikeln:

Stockholms lokaltrafikFamiljen

I januari gick SL och Folkhälsomyndigheten ut med rekommendationen att använda munskydd i kollektivtrafiken under rusningstid. Sedan en månad tillbaka rekommenderas munskydden oavsett vilken tid man reser. SL har inga egna siffror på hur många som faktiskt använder munskydd, men enligt Nobina som kör stadens bussar rör det sig om mellan 20 och 50 procent av resenärerna.

För att påminna om munskyddets betydelse lanserar SL i samarbete med Familjen nu en ny kampanj. I kampanjen presenteras munskyddet som ”Vårens viktigaste accessoar”. 

– Munskydd har sedan 7 januari rekommenderats av Folkhälsomyndigheten i kollektivtrafiken, men vi ser fortfarande att många reser utan munskydd. Genom den här kampanjen hoppas vi fler packar ner munskyddet tillsammans med solglasögonen i vår, säger Suss Forssman Thullberg, kommunikationschef på SL. 

SL har tidigare under pandemin mest kommunicerat kring hur resenärerna bör tänka gällande resandet. Vid sidan av reklamkampanjen kommer SL även lansera andra initiativ för att öka användningen av munskydd i kollektivtrafiken.

Se enheterna i bildspelet nedan!

Bild 1/2  

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.