Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

SL vill få unga att lyfta blicken

Publicerad: 5 oktober 2021, 12:03

SL uppmanar unga resenärer att inte fastna i sina flöden. Kampanjen ska nå målgruppen genom annonsering i poddar.


Ämnen i artikeln:

Stockholms lokaltrafikFamiljen

I höst lanserar SL trygghetskampanjen ”Med oss reser du aldrig ensam” där SL vill få dig att sluta scrolla, titta upp och se om dina medresenärer mår bra. Kampanjen som går tungt i poddar och i sociala medier riktar sig till en ung målgrupp med mål att öka känslan av trygghet i kollektivtrafiken.

– Många har lämnat plats i kollektivtrafiken under en lång tid och när resandet nu ökar är det viktigt att påminna om att med oss reser man aldrig ensam. Vår personal, trygghetschatt och trygghetsnummer är viktiga verktyg – men det är lika viktigt att vi ser våra medresenärer, säger Thomas Hansen marknadschef, SL i en kommentar.

Genom den här kampanjen tar SL nu spjärn mot sin egen kampanj som för några år sedan blev utsatt för kritik. 

– Egentligen bygger kampanjen på samma insikt. Vi vet att många tittar ner i sina telefoner när de reser med oss och det är också där Trygghetscentralen finns – både i form av en chatt och av trygghetsnummer. Vi gör de här insatserna med utgångspunkt att vi som aktör, tillsammans med våra resenärer hjälps åt när det behövs. Nu uppmanar vi människor att lyfta blicken och se om någon behöver just deras hjälp, och höra av sig till oss om det behövs, kommenterar Thomas Hansen.

Målet med kampanjen är att få flera att känna sig tryggare i trafiken samt höra av sig till trygghetscentralen om de behöver.

 

Arbetsgrupp:

SL

Emma Hörnquist, projektledare

Thomas Hansen, marknadschef


Familjen

Britta Risholm, produktionsledare

Hanna Ternström, kundansvarig

Kristofer Gullard Lindgren, art director

Henrik Berglund, producer
Patricia Miodek, art director

Johan Olsson, grafisk designer

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.