Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Slutkörda sjuksköterskor och läkare ska locka fler till vården

Publicerad: 28 April 2020, 07:55

Genom att visa den påfrestning och höga arbetsbelastning en stor del av vårdpersonalen just nu lever under hoppas Medpeople få fler vårdutbildade som jobbar med annat att återvända till yrket.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Coronaviruset har inneburit att vårdpersonal över hela Sverige, inte minst i Stockholm, just nu arbetar under extrema förhållanden. Region Stockholm har bland annat aktiverat ett krisavtal som gör att intensivvårdspersonal jobbar 48-timmars arbetsveckor i utbyte mot dubbel betalning.

För att få fler som utbildat sig till exempelvis sjuksköterska, undersköterska eller läkare men som av någon anledning jobbar med annat att återvända till vården går bemanningsföretaget Medpeople nu ut med sin första kampanj. Bolaget specialiserar sig på bemanning inom just vårdyrkena. Genom att visa ansikten på vårdpersonal som jobbat långa pass hoppas de kunna visa på vikten av att vården får tillgång till ytterligare personal. Kampanjen är framtagen av Le Bureau.

– Att vårdpersonalen förtjänar det bästa har vi på Medpeople tyckte länge. Och med den här kampanjen ville vi visa hur tufft de har det just nu. Hur trötta, slitna och märkta de blir efter ett arbetspass i dessa tider. Med det budskapet hoppas vi att fler redan utbildade sjuksköterskor och läkare som annars kanske inte jobbar inom vården, ska välja att arbeta under den här pågående krisen. I syfte att backa upp den befintliga personalen säger Ebba Lagercrantz, marknadschef på Medpeople.

Arbetsgrupp

Le Bureau

Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director

John Wernvik, Projektledare

Jakob Alledal, Copywriter

Victor Lindkvist, Art Director

Mimmi Ericsson, Grafisk formgivare

Elisabeth Philipson, Produktionsledare

Crosby

Petrus Olsson, Fotograf

Medpeople

Ebba Lagercrantz, Marknadschef

Kave Soultani, VD

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.