Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 28 April 2020, 07:55
Genom att visa den påfrestning och höga arbetsbelastning en stor del av vårdpersonalen just nu lever under hoppas Medpeople få fler vårdutbildade som jobbar med annat att återvända till yrket.
Ämnen i artikeln:
Le BureauCoronaviruset har inneburit att vårdpersonal över hela Sverige, inte minst i Stockholm, just nu arbetar under extrema förhållanden. Region Stockholm har bland annat aktiverat ett krisavtal som gör att intensivvårdspersonal jobbar 48-timmars arbetsveckor i utbyte mot dubbel betalning.
För att få fler som utbildat sig till exempelvis sjuksköterska, undersköterska eller läkare men som av någon anledning jobbar med annat att återvända till vården går bemanningsföretaget Medpeople nu ut med sin första kampanj. Bolaget specialiserar sig på bemanning inom just vårdyrkena. Genom att visa ansikten på vårdpersonal som jobbat långa pass hoppas de kunna visa på vikten av att vården får tillgång till ytterligare personal. Kampanjen är framtagen av Le Bureau.
– Att vårdpersonalen förtjänar det bästa har vi på Medpeople tyckte länge. Och med den här kampanjen ville vi visa hur tufft de har det just nu. Hur trötta, slitna och märkta de blir efter ett arbetspass i dessa tider. Med det budskapet hoppas vi att fler redan utbildade sjuksköterskor och läkare som annars kanske inte jobbar inom vården, ska välja att arbeta under den här pågående krisen. I syfte att backa upp den befintliga personalen säger Ebba Lagercrantz, marknadschef på Medpeople.
Le Bureau
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director
John Wernvik, Projektledare
Jakob Alledal, Copywriter
Victor Lindkvist, Art Director
Mimmi Ericsson, Grafisk formgivare
Elisabeth Philipson, Produktionsledare
Crosby
Petrus Olsson, Fotograf
Medpeople
Ebba Lagercrantz, Marknadschef
Kave Soultani, VD
Ämnen i artikeln:
Le Bureau