Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 8 December 2020, 13:20
Spotify Wrapped visade småbarnsföräldrar hur mycket barnmusik de verkligen lyssnar på. När streamingbolaget nu kampanjar för den nya tjänsten Spotify Kids är det barnen själva som fått illustrera låtarna.
När Spotify häromveckan presenterade sin årliga kampanj Wrapped, där användarna kan se listor på hur de under det gångna året lyssnat på musik, fylldes sociala medier med småbarnsföräldrar som skämtade om hur diverse barnlåtar toppade deras listor.
I sin senaste kampanj tar Spotify och Animal fasta på det faktumet. Kampanjen ska marknadsföra den nya appen Spotify Kids, en fristående app som erbjuds de med Premium Family-konto, och för det kreativa står en lång rad telningar under 8. Barnen har själva fått illustrera sina egna favoritlåtar från alltifrån Bamse till Frost.
– Ljud har en unik förmåga att förflytta oss till andra världar, och när musik och historier kombineras med barns fantasi uppstår magi. Med den här kampanjen vill vi helt enkelt hylla barns oändliga fantasi och några av de artister och sagor som hjälper till att utveckla den. Som sexåriga Fred säger: ‘Man kommer liksom in i en annan värld av att höra en riktigt bra låt eller en spännande historia, säger Christine Gelfgren, nordisk marknadschef på Spotify.
Kreativt koncept: Animal
Kreatörer:
Louie 3 år
Lilly 6 år
Kinora 6 år
Billie 3 år
Harriet 5 år
Florence 6 år
David 6 år
Linnéa 7 år
Maliyah 5 år
Fred 6 år
Melissa 5 år
Produktionsbolag: FLX
Mediabyrå: IUM