Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Smyglanserar i digital kampanj – erfaren reklamare är marknadschef på bostadsbolaget

Publicerad: 9 november 2022, 08:59

Jesper Eliason, vd på Bodil, och marknadschef Johan Crafoord.

Johan Crafoord har lämnat reklambranschen och blivit marknadschef på nystartade bolaget Bodil, som smyglanserar i samarbete med Volt.

Ämnen i artikeln:

VoltKampanjNyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Bodils affärsidé är att skapa en genväg till husköpet. Genom bolaget kan svenskar flytta in i hus innan köpet är slutfört, och genom deras hyrköp-modell sänks också tröskeln för ett husköp genom att man får hyra bostaden och betala av under tiden, med målet att ha köpa bostaden inom tio år.

Johan Crafoord, som de senaste åren jobbat på både McCann och M&C Saatchi, är marknadschef på Bodil och har jobbat med produktutveckling och koncept inför den breda marknadslanseringen. Inför denna har man tagit in 110 miljoner kronor i kapital.

– En utmaning som lockade var att kunna vara med och bygga från grunden på resan mot en bred marknadslansering. Bodil är ett bolag fullt med spännande kompetens från andra platser än reklambranschen. Och med goda möjligheter att skapa värde för många hushåll med nya och unika tjänster, säger Johan Crafoord i ett pressmeddelande. 

Det blir reklambyrån Volt som får ansvar för att stötta Bodil med reklam- och pr-tjänster. Nu smyglanserar man med en digital kampanj på sociala medier (Facebook och Instagram) samt genom bannerannonsering på bostadssajter som Booli och Hemnet. 

– Tillsammans med en rad partners har vi den senaste tiden utformat allt ifrån varumärkesplattform och visuell identitet till kommunikationsstrategi och koncept. Nu börjar resan med en renodlat digital kampanj för att berätta för världen att vi finns.

Förutom Volt jobbar Bodil också med mediebyrån Scream och designbyrån E&W, samt Swace Digital och Beyond Research.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev