Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Snabbmatsbråk mellan Billys och Gorbys

Publicerad: 20 Februari 2020, 07:56

Familjen Dafgård och Le Bureau flyttar bråket mellan Billys och Gorbys till nya annonsmiljöer.


Ämnen i artikeln:

DafgårdLe Bureau

Billys och Gorbys har fått sina namn från den tidigare amerikanske presidenten Bill Clinton respektive Sojvetledaren Michail Gorbatjov. Sedan 2018 har Dafgårds, som äger varumärkena, och Le Bureu använt ett reklamkoncept baserat på en fiktiv strid mellan de två snabbmatsalternativen. Hittills har fajten enbart förts digitalt men efter att ha redovisat goda resultat väljer parterna nu att bredda skådeplatsen till att även inkludera film, radio och utomhus.

– Efter framgångarna i sociala medier ska det bli väldigt kul och spännande att ta ut detta koncept i fler medier och till en större målgrupp säger Beatrice Carlsson, kommunikationsansvarig på Dafgårds.

Arbetsgrupp

Le Bureau:

Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director

Jakob Alledal, Copywriter

Mimmi Ericsson, Originalare

John Wernvik, Projektledare

Carin Thiberg, Produktionsledare

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

DafgårdLe Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.