Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 20 februari 2020, 07:56
Familjen Dafgård och Le Bureau flyttar bråket mellan Billys och Gorbys till nya annonsmiljöer.
Billys och Gorbys har fått sina namn från den tidigare amerikanske presidenten Bill Clinton respektive Sojvetledaren Michail Gorbatjov. Sedan 2018 har Dafgårds, som äger varumärkena, och Le Bureu använt ett reklamkoncept baserat på en fiktiv strid mellan de två snabbmatsalternativen. Hittills har fajten enbart förts digitalt men efter att ha redovisat goda resultat väljer parterna nu att bredda skådeplatsen till att även inkludera film, radio och utomhus.
– Efter framgångarna i sociala medier ska det bli väldigt kul och spännande att ta ut detta koncept i fler medier och till en större målgrupp säger Beatrice Carlsson, kommunikationsansvarig på Dafgårds.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Le Bureau:
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director
Jakob Alledal, Copywriter
Mimmi Ericsson, Originalare
John Wernvik, Projektledare
Carin Thiberg, Produktionsledare