Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Snapchat släpper nya linsfunktionen i Skandinavien

Publicerad: 11 September 2020, 10:08

”Landmarker”-linserna lanseras i samarbete med Tele2:s lågprisvarumärke Penny.


Ämnen i artikeln:

PennySnapchat

Genom Snapchats ”Landmarker”-lins kan användarna filma och leka med olika ikoniska byggnader. Sedan tidigare kan användare bland annat få Capitoleum i Washington att spruta konfetti eller förvandla Flatiron-byggnaden i New York till en gigantisk pizzaslice.

Nu släpper de den första Landmarker-linsen i Skandinavien, för Dramaten. Lanseringen sker i samarbete med Penny och framöver kommer Snapchat-användare i närheten av Dramaten få byggnaden att skjuta ballonger. Penny lanserar samtidigt sin egen Snapchat-lins, en lins oberoende av plats.

– När vi fick frågan av Snapchat om att göra det här tillsammans med dem var svaret självklart ja. Att se Penny och Dramaten på det här sättet är något helt nytt, inte bara för oss, utan hela Norden. Penny är en orädd och unik utmanare, och nu får vi chansen att visa det på ett av Sveriges mest ikoniska landmärken genom att möjliggöra nya upplevelser för användarna, säger Bodil Prising, affärsområdeschef på Penny.

Penny är Tele2:s lågprisvarumärke och lanserades i februari. Under hösten har de gått tungt i de flesta digitala kanaler.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

PennySnapchat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.