Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

SNL-stjärnan Pete Davidson är huvudperson i H&M:s nya kampanj

Publicerad: 29 april 2022, 11:16

När H&M man lanserar en global varumärkeskampanj tar man hjälp av ingen mindre än Pete Davidson, komiker och skådespelare. ”Hans djärva personlighet och stil förkroppsligar vad H&M man står för”, säger H&M:s marknadsföringschef.


Ämnen i artikeln:

H&MB-ReelNyheter

Kampanjen, ”Wear that feeling”, uppmanar män till att våga anamma sin egen stil och vara självsäkra. Kampanjfilmerna kretsar kring vardagssituationer med Pete Davidson, som hade sitt genombrott som komiker i programmet Saturday Night Live och för skådespelarroller i filmer som The King of Staten Island. Givetvis har reklamfilmerna en komisk twist.

– Vi är glada över att samarbeta med Pete Davidson för den här H&M man-kampanjen. Hans djärva personlighet och stil förkroppsligar vad H&M man står för – att alla ska kunna känna sig trygga i sin personliga stil, säger Oskar Spångberg, Global Head of Marketing & Communication på H&M Man. 

Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån B-Reel och bygger på att många män inte inspireras av modevisningar eller filmer, utan av sina personliga intressen.

– Att slänga på sig sin favoritjacka eller sneakers är det snabbaste sättet att ge sig själv en självförtroendeboost. Det är vad ”Wear that feeling” handlar om, säger Afshin Moeini och Christian Poppius, creative directors på B-Reel. 

Kampanjfilmerna rullar globalt på tv, online, i sociala medier och i butik från slutet av april 2022.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Kund: H&M 

Project Lead: Jenny Näslund

Production Manager: Jonathan Johansson & Sara Petrini

Art Buyer: Fanny Karlström & Lina Sköldebrand

Creative Lead: Gustav Carpner

PR Lead: Jennifer Johnson 

PR Coordinator: Maria Strandberg

Agency Producer: Camilla Geijer

Media Lead: David Venetiou

Insight Lead: Caroline Georgsson

Creative: Anna Hellden & Patrik Andersson

Copywriter: Lotta Glimstedt

Fashion Coordinator: Jessica Bjurström

Retouch Specialist: Per Gysing

 

Byrå: B-Reel Stockholm 

Executive Creative Directors: Zack McDonald

Creative Director: Afshin Moeini & Christian Poppius

Strategist: Thomas Eon

Brand Director: Caroline Deas-Ehrnvall

Brand Manager: Hannah Håål

Design Director: Gustav Stockman

Designer: Lisa Nyberg 

Produktionsbolag film: Anonymous Content

Director: Tim Godsall

Executive Producer: Tor Fitzwilliams 

Producer: Laura Miller 

Director of Photography: Oliver Miller / Evan Prosofsky

Production Designer: Mark Snelgrove

Stylist: Ellie Grace Cummings / Thom Murray

Editor: Amanda Jensen, Final Cut

Sound Mix: Andreas Andersson, Ponytail Sound

Senior VFX Artist: Olle Black, Tint

Account Manager: Robeson Jackson, Tint

Produktionsbolag stillbilder: Mamma Team 

Photographer: Quentin de Briey

Colourist: Oskar Larsson

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

H&MB-ReelNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.