Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 29 april 2022, 11:16
När H&M man lanserar en global varumärkeskampanj tar man hjälp av ingen mindre än Pete Davidson, komiker och skådespelare. ”Hans djärva personlighet och stil förkroppsligar vad H&M man står för”, säger H&M:s marknadsföringschef.
Kampanjen, ”Wear that feeling”, uppmanar män till att våga anamma sin egen stil och vara självsäkra. Kampanjfilmerna kretsar kring vardagssituationer med Pete Davidson, som hade sitt genombrott som komiker i programmet Saturday Night Live och för skådespelarroller i filmer som The King of Staten Island. Givetvis har reklamfilmerna en komisk twist.
– Vi är glada över att samarbeta med Pete Davidson för den här H&M man-kampanjen. Hans djärva personlighet och stil förkroppsligar vad H&M man står för – att alla ska kunna känna sig trygga i sin personliga stil, säger Oskar Spångberg, Global Head of Marketing & Communication på H&M Man.
Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån B-Reel och bygger på att många män inte inspireras av modevisningar eller filmer, utan av sina personliga intressen.
– Att slänga på sig sin favoritjacka eller sneakers är det snabbaste sättet att ge sig själv en självförtroendeboost. Det är vad ”Wear that feeling” handlar om, säger Afshin Moeini och Christian Poppius, creative directors på B-Reel.
Kampanjfilmerna rullar globalt på tv, online, i sociala medier och i butik från slutet av april 2022.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kund: H&M
Project Lead: Jenny Näslund
Production Manager: Jonathan Johansson & Sara Petrini
Art Buyer: Fanny Karlström & Lina Sköldebrand
Creative Lead: Gustav Carpner
PR Lead: Jennifer Johnson
PR Coordinator: Maria Strandberg
Agency Producer: Camilla Geijer
Media Lead: David Venetiou
Insight Lead: Caroline Georgsson
Creative: Anna Hellden & Patrik Andersson
Copywriter: Lotta Glimstedt
Fashion Coordinator: Jessica Bjurström
Retouch Specialist: Per Gysing
Byrå: B-Reel Stockholm
Executive Creative Directors: Zack McDonald
Creative Director: Afshin Moeini & Christian Poppius
Strategist: Thomas Eon
Brand Director: Caroline Deas-Ehrnvall
Brand Manager: Hannah Håål
Design Director: Gustav Stockman
Designer: Lisa Nyberg
Produktionsbolag film: Anonymous Content
Director: Tim Godsall
Executive Producer: Tor Fitzwilliams
Producer: Laura Miller
Director of Photography: Oliver Miller / Evan Prosofsky
Production Designer: Mark Snelgrove
Stylist: Ellie Grace Cummings / Thom Murray
Editor: Amanda Jensen, Final Cut
Sound Mix: Andreas Andersson, Ponytail Sound
Senior VFX Artist: Olle Black, Tint
Account Manager: Robeson Jackson, Tint
Produktionsbolag stillbilder: Mamma Team
Photographer: Quentin de Briey
Colourist: Oskar Larsson