Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Soda stream lanserar ny varumärkesidentitet: ”Revolutionera dryckesindustrin”

Publicerad: 28 september 2022, 08:11

Soda stream presenterar ny varumärkesidentitet.

Foto: Pressbild

Soda stream gör om företagets symbol, färgpalett och webbplatser i vad de kallar för en ”360 graders ompositionering av varumärket”. Detta ska revolutionera dryckesindustrin: ”Vi glada över att kunna erbjuda våra kunder den perfekta upplevelsen av bubbelvatten”

Ämnen i artikeln:

VarumärkesstrategiKampanjSodastreamPepsiIdentitet

JW


Ny logotyp, nya färger, nya webbsajt och med den nya taglinen ”push for better” gör det Pepsi-ägda bolaget Soda stream om sin varumärkesidentitet. Det nya visuella språket inkluderar också en ikon som symboliserar två förenade vattendroppar och bilder bokstaven ”S”. De nya färgerna som lanseras ska symbolisera att göra planeten bättre och är inspirerad av naturen. De primära färgerna kallas ”fresh blue”, ”deep blue” och ”sand”.

LÄS OCKSÅ: Curas marknadschef om nya strategin för tyngdtäcket: ”Viktigt att få igång ett kraftfullt momentum och buzz” 

– Vår nya 'Push for Better'-strategi och dess tillhörande varumärkesutveckling är nästa kapitel i SodaStreams resa för att förändra hur världen dricker och revolutionera den globala dryckesindustrin. Som experter på att skapa kolsyrade drycker är vi glada över att kunna erbjuda våra kunder den perfekta upplevelsen av bubbelvatten. Genom att använda SodaStream har våra kunder möjlighet att göra något som är bättre för dem och bättre för planeten, säger ­­Eyal Shohat, vd för Soda stream.

Soda stream har samarbetat med Pearl fisher, en design- och varumärkesbyrå baserad i London, för att skapa och implementera varumärkets nya visuella identitet samt Eitan Cohen, kreativ rådgivare till Soda stream.

– Vi är mycket stolta över vårt partnerskap med SodaStream. Från att identifiera SodaStreams möjligheter att utveckla och optimera varumärkets nyckeltillgångar till att säkerställa att varje aspekt av den nya designvisionen och varumärkesupplevelsen aktiverar företagets banbrytande attityd och förändringsmentalitet, säger Eitan Cohen och David Jenkinson, design and experience partner på Pearl Fischer i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Så smart (eller osmart) är det att likna marknadsledaren – och här går gränsen för plagiat 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev