Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Söderhallarna livestreamar för att nå nya målgrupper

Publicerad: 26 oktober 2021, 07:38

Foto: Alric Ljunghager

Digital liveshopping med fokus på mat och dryck. Så ska Söderhallarna i Stockholm nå flera kunder och nya målgrupper. ”Under det senaste året har många haft tid att fördjupa sitt intresse för mat och upptäckt hur rolig mat- och dryckesvärlden är”, säger Jennipher Bergkvist, marknadsansvarig på Söderhallarna.


Ämnen i artikeln:

KampanjBambuser

Under det gångna pandemiåret, med nedstängningar och restriktioner, blev fler intresserade av att laga bra mat hemma. Det ska nu Söderhallarna slå mynt av och startar en satsning med liveshopping och direktsändningar med kända kockar.

LÄS MER: E.On lanserar ny kampanj med Carola-hit 

– Under det senaste året har många haft tid att fördjupa sitt intresse för mat och upptäckt hur rolig mat- och dryckesvärlden är. Vi vill uppmuntra detta och samtidigt, genom att digitalisera vårt erbjudande, tillgängliggöra vårt utbud till en bredare publik över hela landet. Liveshopping har vunnit mark senaste åren, men framför allt inom mode. Vi ser stor potential i att överföra detta nya sätt att handla även till mat och på så vis föra våra hyresgäster närmare kunden, säger Jennipher Bergkvist, marknadsansvarig på Söderhallarna.

Livesändningarna är en del i ledet att nå fler kunder och nya målgrupper och kommer bland annat att gästas av vinnaren av Sveriges mästerkock Christin Kashou och komikern Nisse Hallberg, som har en bakgrund som kock. Livestreamingen sker två gånger i månaden samtidigt som tittare kan köpa produkter i webbshoppen.

Satsningen är ett koncept framtaget av Atrium Ljungberg och Söderhallarna själva och sänds i samarbete med livevideobolaget Bambuser.

LÄS MER: ”Så ska framtidens arbetsplats se ut” – önskelistan till arbetsgivarna 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjBambuser

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.