måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Söderhavet har tagit fram ny identitet till Hypoteket: ”Bidrar med energi”

Publicerad: 20 januari 2023, 09:58

Hypoteket.

Foto: Pressbild

Söderhavet har tagit fram en ny visuell identitet och varumärkesstrategi till Hypoteket. Målet är att stärka förtroendet och öka kännedomen om varumärket.

Ämnen i artikeln:

HypoteketSöderhavetKampanjNyheter

JW


Hypoteket vill stärka och öka kännedomen om sitt varumärke i en marknad som domineras av ett fåtal antal aktörer, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Enligt bolaget utmanar det nya visuella konceptet ”den traditionella estetik som kännetecknar bankvärlden, och visar på att människor kan få tillgång till bolån på ett enkelt, smart och personligt sätt med att framhäva känslan av mänsklighet, transparens och ärlighet.”

LÄS OCKSÅ: Söderhavet minskar omsättningen – men vänder till vinst 

– Hypoteket öppnar upp, låser upp och ger möjligheter vilket vi kopplar an med symboliken i den grafiska nyckelformen, säger Tove Bjurström, Design Director på Söderhavet och fortsätter:

– Färgskalan är en kombination som dels bidrar med energi, flexibilitet men också med stabilitet och trovärdighet. Det ihop med en genomarbetad ui och ux visar på en god användarupplevelse som ökar Hypotekets trovärdighet. Arbetet har skett via tätt och lyckat samarbete genom hela processen, där vi haft högt i tak och visat respekt för varandras expertis.

Den nya identiteten lanserades den 1 januari i år.

– Målsättningen har varit att kombinera rollen som utmanare med den trygghet man förväntar sig av en bolånegivare, säger Patrik Fjelkegård marknadschef på Hypoteket.

LÄS OCKSÅ: Så ser Sverige ut – enligt Söderhavet

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev