Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Sonen chockar föräldrarna i Volvo och Brios gemensamma reklamfilm

Publicerad: 12 september 2022, 09:19

Animationsstudio Dunderville i Malmö ligger bakom konceptet som bygger på uppmaningen att aldrig sluta leka och anspelar på barndomsdrömmen att få köra stora maskiner.


Ämnen i artikeln:

NyheterBrio

Två föräldrar sätter morgonkaffet i halsen, taket spricker och huset håller på att rasa. Pappan springer i panik upp på ovanvåningen och upptäcker att pojken är fullständigt uppslukad av leken med en hjullastare. Det är upplägget för Brio Builders nya reklamfilm i samarbete med Volvo Construction Equipment.

Brio Builder och Volvo Construction Equipment har gemensamt utvecklat en ny serie leksaker som lanseras hösten 2022. Leksaksvarumärket har funnits sedan mitten på 1950-talet och samarbetet med Volvo är ett steg i satsningen att öka kännedomen globalt.

Malmöbaserade animationsstudio Dunderville har utvecklat konceptet som bygger på uppmaningen att aldrig sluta leka och anspelar på barndomsdrömmen att få köra stora maskiner.

Filmen görs tillgänglig för samtliga BRIO marknader världen över.

– Detta är den senaste produktionen sprungen ur ett över decennium långt samarbete med Brio. Totalt sett har våra produktioner genererat över 115 miljoner visningar för Brio bara på Youtube,” säger Erik Arheden, producent och partner på Dunderville.

Leksakerna kommer finnas i tre olika utföranden. BRIO Builder Volvo Wheel Loader, Hauler och Excavator.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

BRIO

Global marknadsdirektör: Hendrik Zimmer

Digital Projektledare: Dave Sundberg-Smith

Volvo Construction Equipment

Brand Communication and Partnerships: Arvid Rinaldo

Produktionsbolag

Dunderville

 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterBrio

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.