Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Soppatorsk när fossiljätten Ingo lanserar nytt koncept

Publicerad: 26 april 2022, 08:45

Ingo lanserar det nya kommunikationskonceptet ”Kom längre för pengarna”.

Foto: Pressbild

Drivmedelsbolaget Ingo skrotar ”Mannen utan lokalsinne” och lanserar det nya kommunikationskonceptet ”Kom längre för pengarna”: ”Det tydliggör vår allra starkaste fördel – att vi har stationerna där du alltid kan tanka till ett pris i lägsta prisskiktet”, säger Jeremy Knights på Ingo.


Ämnen i artikeln:

IngoM&C SaatchiKampanj

Kriget i Ukraina och skenande inflation driver upp bränslepriserna runt om i världen. Samtidigt lanserar Ingo sitt nya kommunikationskoncept ”Kom längre för pengarna” som syftar till att kommunicera att bilisterna får ett lägre pris på mackgiganten. ”Strategin bygger på att i stället för att bara berätta om det låga priset, lyfta nyttan av det: nämligen att man genom att tanka på Ingo faktiskt kan komma längre för pengarna”, skriver M&C Saatchi i ett pressmeddelande.

– Det nya konceptet ”Kom längre för pengarna” känns så rätt för oss. Det tydliggör vår allra starkaste fördel – att vi har stationerna där du alltid kan tanka till ett pris i lägsta prisskiktet. Att dramatisera nyttan gör också att vi kan bli relevanta för fler – även de som inte räknar kronor och ören, men som gärna gör ett smartare val, säger Jeremy Knights, chef för Ingo i Sverige och Danmark. 

LÄS OCKSÅ: Kartläggning: Här är branscherna som får kalla handen av svenska byråer

Därmed har bolaget också gått vidare från konceptet ”Mannen utan lokalsinne”.

- Vi tänker oss alltid ordentligt för innan vi byter ut ett långsiktigt koncept. I det här fallet gjorde vi ett noga övervägt val tillsammans med teamet på Ingo. Ingo har ett fint reklamarv med en unik, humoristisk tonalitet som vi ville behålla och utveckla – det kändes extra viktigt i en tid när mycket som kommuniceras är väldigt allvarstyngt. Vi har en stark tro på att det nya konceptet kommer att göra ett fantastiskt jobb för Ingo och skapa önskad effekt och det ska bli otroligt kul att fortsätta utveckla konceptet framöver, säger Linda Elers, kreativ ledare på M&C Saatchi.

Filmerna nedan är regisserade av Daniel Lundh och producerade av BleckOut.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

IngoM&C SaatchiKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.