Kampanj
Sparbanken släpper nytt kommunikationskoncept – lyfter den egna betydelsen för regionen
Publicerad: 8 april 2021, 12:16
Foto: Press
Med kommunikationskonceptet ”Mer än en bank” ska Sparbanken Sjuhärad lyfta fram sina samhälleliga insatser.
Sparbanken Sjuhärad är Sveriges näst största fristående sparbank, med nära 190 år på nacken. Banken återinvesterar delar av sin vinst i samhället via en ägarstiftelse. Pengarna går bland annat till idrotts- och kulturlivet. Det är dessa insatser som står i fokus när varumärkes- och affärsutvecklingsbyrån Priority nu tagit fram det nya kommunikationskonceptet ”Mer än en bank”. I samband med det nya konceptet släpps även en kampanj.
– Med kampanjen vill vi visa att en lokal sparbank är något speciellt. Genom att bedriva en framgångsrik bankverksamhet kan vår vinst återinvesteras i samhället och skapa möjligheter för alla som bor här. Det är det som gör oss till mer än en bank, säger Victor Fridén, chef marknad och kommunikation på Sparbanken Sjuhärad, i ett pressmeddelande.
Kampanjen lyfter fram flera exempel på personer och engagemang som banken stöttar.
– Konceptet ”Mer än en bank” bygger på tydliga sparbanksvärderingar och har sin utgångspunkt i tre ledord som vi tycker sammanfattar Sparbanken Sjuhärad och deras arbetssätt; hyperlokalt, mänskligt och digifysiskt, säger Angelica Stebrant, vice vd på Priority.
Kampanjen syns nu på utomhustavlor, i sociala medier och i print.