Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Sparbanken släpper nytt kommunikationskoncept – lyfter den egna betydelsen för regionen

Publicerad: 8 april 2021, 12:16

Foto: Press

Med kommunikationskonceptet ”Mer än en bank” ska Sparbanken Sjuhärad lyfta fram sina samhälleliga insatser.


Ämnen i artikeln:

Priority

Sparbanken Sjuhärad är Sveriges näst största fristående sparbank, med nära 190 år på nacken. Banken återinvesterar delar av sin vinst i samhället via en ägarstiftelse. Pengarna går bland annat till idrotts- och kulturlivet. Det är dessa insatser som står i fokus när varumärkes- och affärsutvecklingsbyrån Priority nu tagit fram det nya kommunikationskonceptet ”Mer än en bank”. I samband med det nya konceptet släpps även en kampanj. 

– Med kampanjen vill vi visa att en lokal sparbank är något speciellt. Genom att bedriva en framgångsrik bankverksamhet kan vår vinst återinvesteras i samhället och skapa möjligheter för alla som bor här. Det är det som gör oss till mer än en bank, säger Victor Fridén, chef marknad och kommunikation på Sparbanken Sjuhärad, i ett pressmeddelande.

Kampanjen lyfter fram flera exempel på personer och engagemang som banken stöttar. 

– Konceptet ”Mer än en bank” bygger på tydliga sparbanksvärderingar och har sin utgångspunkt i tre ledord som vi tycker sammanfattar Sparbanken Sjuhärad och deras arbetssätt; hyperlokalt, mänskligt och digifysiskt, säger Angelica Stebrant, vice vd på Priority.

Kampanjen syns nu på utomhustavlor, i sociala medier och i print. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Priority

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.