Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 16 November 2020, 13:56
Foto: Press
Önskningar från Naturskyddsföreningens medlemmar har lagt grunden till årets julkampanj.
Nu släpper Naturskyddsföreningen sin årliga julkampanj, som vill påminna konsumenter om att en donation för en hållbar framtid är ett alternativ till den fysiska klappen.
Årets kampanj bygger på en medlemmarnas önskningar från förra året, bland annat önskan om att få fortsätta uppleva surrande bin om sommaren, snö på vintern, frisk luft och levande skogar. De har nu visualiserats, och den som köper en donation som julklapp får en film med sitt donationsbevis. Bland annat sångaren Magnus Carlson syns på kampanjsidan och är en av de som bidragit med önskningar.
– Jag tror att de som får filmen blir glada och hoppfulla inför framtiden. Våra medlemmars önskelistor är konkreta och förmedlar också att alla kan vara med och skapa en förändring, säger Andreas Drufva, marknadschef på Naturskyddsföreningen, i ett pressmeddelande.
Kampanjen är framtagen tillsammans med designbyrån Spektra.
Bild 1/1
Foto: Press
Spektra Design:
Jon Edergren, creative director
Malva Fürst, art director
Mikael Sundblad, art director
Vincent Orback, utvecklare
Fernando Medina, originalare
Naturskyddsföreningen:
Erica Lintrup, kampanjledare
Hanna Åsheim, produktionsledare
Moa Skagerlind, kommunikatör
Karin Kruuse, sakkunnig hållbar konsumtion
Anders Friström, sakkunnig klimatfrågor