Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Spektra gör julkampanj för Naturskyddsföreningen

Publicerad: 16 November 2020, 13:56

Foto: Press

Önskningar från Naturskyddsföreningens medlemmar har lagt grunden till årets julkampanj.


Ämnen i artikeln:

NaturskyddsföreningenJulkampanj

Nu släpper Naturskyddsföreningen sin årliga julkampanj, som vill påminna konsumenter om att en donation för en hållbar framtid är ett alternativ till den fysiska klappen. 

Årets kampanj bygger på en medlemmarnas önskningar från förra året, bland annat önskan om att få fortsätta uppleva surrande bin om sommaren, snö på vintern, frisk luft och levande skogar. De har nu visualiserats, och den som köper en donation som julklapp får en film med sitt donationsbevis. Bland annat sångaren Magnus Carlson syns på kampanjsidan och är en av de som bidragit med önskningar. 

– Jag tror att de som får filmen blir glada och hoppfulla inför framtiden. Våra medlemmars önskelistor är konkreta och förmedlar också att alla kan vara med och skapa en förändring, säger Andreas Drufva, marknadschef på Naturskyddsföreningen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen tillsammans med designbyrån Spektra. 

Bild 1/1  

Foto: Press

Arbetsgrupp

Spektra Design:

Jon Edergren, creative director 

Malva Fürst, art director 

Mikael Sundblad, art director 

Vincent Orback, utvecklare 

Fernando Medina, originalare

 

Naturskyddsföreningen: 

Erica Lintrup, kampanjledare 

Hanna Åsheim, produktionsledare 

Moa Skagerlind, kommunikatör 

Karin Kruuse, sakkunnig hållbar konsumtion 

Anders Friström, sakkunnig klimatfrågor

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.