Kampanj
Spinner vidare på virala internetfenomenet – Save Our Souls bakom jättekampanj med Lil’ Nas X
Publicerad: 16 mars 2023, 09:32
Lil’ Nas X är en av frontfigurerna i Coachs nya globala kampanj. Foto: Pressbild
Det amerikanska modevarumärket Coach lanserar en global kampanj för handväskan Tabby tillsammans med ambassadörer som Lil’ Nas X, Camila Mendes och Wu JinYan. Bakom kampanjen står de svenska byråerna Save Our Souls och Mandai Loop.
Det hajpade modevarumärket Coach har en lång historia på den amerikanska marknaden och har under sin creative director Stuart Vevers och globala marknadsdirektör Sandeep Seth inlett ett arbete med att uppdatera design, kollektioner och varumärke för att nå ut till en ny generation. Som en del av förändringsarbetet sätter man nu fokus på modehusets väska Tabby, som blivit populär inom generation Z senaste året.
För den globala Tabby-kampanjen valde Coach en ny, annorlunda konstellation av byråpartners. Kreativa strategibyrån Mandai Loop som startats 2022 av Susanna Fagring, tidigare vd för Forsman & Bodenfors Singapore, och den nya kreativa byrån Save Our Souls.
Mandai Loop har tidigare tagit fram Coach’s övergripande brand purpose ”Courage To Be Real”.
– Det handlar om att våga visa vem man är och inspirera människor att uttrycka sig. #InMyTabby är nästa steg på denna resa. Här har ambitionen varit att ta ett steg framåt från enbart en vacker yta, mot modekommunikation som bygger på berättelser med ett djupare innehåll men ändå med produkten i fokus, säger Susanna Fagring i ett pressmeddelande.
Kampanjen tar sin utgångspunkt från internetfenomenet ”What’s in my bag”-videos, där kända och okända människor visar upp innehållet i sina handväskor. Men i stället för att visa upp nycklar, tuggummin och mobiler, vill Coach visa vad människor egentligen bär på. Det kan handla om motgångar, drömmar eller minnen.
I filmerna får vi möta personer som Lil’ Nas X, Camila Mendes och Wu JinYan, som visar vad de bär med sig. Filmerna avslutas med budskapet ”What we carry makes us stronger” och det övergripande konceptet ”#InMyTabby”.
Clara Uddman, medgrundare på Save Our Sould, kommenterar:
– Vi slogs av hur otroligt stort ”What’s in my bag”-fenomenet är, och insåg att det här fanns en möjlighet för Coach att utmana ytligheten i att visa upp fysiska ägodelar för att prata om något större. Det kändes spännande att ta avstamp i något som målgruppen redan gillar och kan relatera till, men ta det steget längre.
Kampanjen kommer att synas i tv på de kinesiska och japanska marknaderna, på billboards i USA och på sociala/digitala plattformar globalt.
LÄS MER: Hjärnan bakom Smoooth Dogg blickar framåt – så vill Clara Uddman skaka om byråbranschen
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Bild 1/2
Arbetsgrupp
Client: Coach
Creative Agency: Save-Our-Souls
Creative Strategy: Mandai Loop
Agency Producers: Colony
Production Agency: Newland
Director; Photographer: Charlotte Wales
Set Designer: Lauren Nikrooz
Stylist: Clare Byrne
Movement Director: Stephen Galloway