Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Spoken word-poet bakom SVT:s EM-kampanj

Publicerad: 1 juni 2021, 09:00

”Det finns få tillfällen när vi svenskar är så enade som när fotbollslandslaget spelar i EM eller i VM.” säger Fredrik Lundh, creative director på SVT:s inhousebyrå, om kampanjen.


Ämnen i artikeln:

SVT

Den 11 juni är det avspark fotbolls-EMs premiärmatch Turkiet – Italien. I Sverige sänds mästerskapet, precis som vanligt senaste åren, gemensamt av SVT och TV4. Sverige spelar sin första match, mot Spanien, den 14 juni.

För att bygga stämning inför mästerskapet lanserar SVT:s inhousebyrå nu en kampanjfilm, en film som tagits fram i samarbete med 22-åriga spoken word-poeten Sara Nazari och som kommer att sändas i SVT:s egna kanaler. 

– Det finns få tillfällen när vi svenskar är så enade som när fotbollslandslaget spelar i EM eller i VM. Oavsett var vi kommer ifrån, vad vi tror på eller tycker politiskt så delar de allra flesta av oss en önskan om det ska gå bra för Sverige. Det är det vi vill berätta om och Sara lyckas verkligen fånga det i sin text, säger Fredrik Lundh, creative director på SVT:s Inhousebyrå, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

SVT

Fredrik Lundh, Creative Director

Hamon Hosseini, Kommunikationsansvarig.

Helena Brodén, PR/Marketing.

Victoria Nordansjö, Kommunikationsstrateg.

Anna Grindberg, Trailerproducent.

Övrigt produktionsteam:

Oskar Lundgren, DOP.

Alejandra FC Zarazua, B-Foto

Christoffer Baeza, Ljud.

Magnus Alakangas, Mix.

Sebastian Guest, Grade.

Fredrik Marklund, Grafik.

Jenny Lindholm, Make.

Fredrik Lundh, Regi, redigering.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SVT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.