Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Spoons hållbara Preemkampanj vann guld i Pearl Awards

Publicerad: 17 december 2021, 13:42

Gunde Svan interagerar med Preems kunder.

Foto: Spoon/Pressbild

Kampanjen ”Små saker, stor skillnad” med Gunde Svan prisades med guld på Pearl Awards. ”Det här guldet är ett kvitto på att vårt kreativa arbete lyckades”, säger Per Johnsson, kundansvarig på Spoon.


Ämnen i artikeln:

SpoonPreemKampanjHållbarhet

Preem hoppade på hållbarhetstrenden och lanserade tillsammans med Spoon kampanjen som gav tips för deras kunder att göra mer hållbara val under sitt bilkörande, bland annat genom att kolla däcktrycket. Det gav guld i Pearl Awards.

– Det var en rolig utmaning att i dessa tider hitta tidlös idé som bygger på att Gunde Svan interagerar med Preems kunder. Vi visste redan att kampanjen hade överträffat räckviddsmålen, och det här guldet är ytterligare ett kvitto på att vårt kreativa arbete lyckades, säger Per Johnsson, kundansvarig på Spoon. 

”Små saker, stor skillnad” togs fram för sociala medier och webb-tv.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.