Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Spotify lyfter det unika med ditt musiklyssnande i ny global kampanj

Publicerad: 3 juni 2021, 08:20

”Only you”-kampanjen inkluderar tv, sociala- och digitala medier samt utomhus.

Spotifys nya funktion ”Only you” ska samla det unika med varje individuell lyssnare. I samband med lanseringen släpps en kampanj som kommer gå på 22 marknader.


Ämnen i artikeln:

SpotifyKampanj

Spotify kallar ”Only you” för en multifacetterad, datadriven kreativ kampanj vars hjärta består av en ny funktion för personaliserade spellistor, liknande Wrapped-funktionen som sammanfattar lyssnarens Spotifyår. 

Med ”Only you” samlar Spotify sådant som är unikt för den individuella användaren. Det handlar bland annat om de mest lyssnade artisterna under de senaste sex månaderna, en nyligen upptäckt artist, den artist som bäst representerar användarens ”känslosamma och såbara sida” samt hur användaren har rört sig musikaliskt genom olika perioder under året. 

Som en del av kampanjen lanserar Spotify filmer som ska hylla de unika lyssningsvanorna som finns inom streamingjättens 356 miljoner stora användarskara (se exempel nedan). 

Kampanjen kommer gå på 22 marknader och inkluderar tv, sociala- och digitala medier samt utomhus. 

 

Amanda Törner (tjänstledig)

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

SpotifyKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News