Kampanj
Spotify lyfter det unika med ditt musiklyssnande i ny global kampanj
Publicerad: 3 juni 2021, 08:20
”Only you”-kampanjen inkluderar tv, sociala- och digitala medier samt utomhus.
Spotifys nya funktion ”Only you” ska samla det unika med varje individuell lyssnare. I samband med lanseringen släpps en kampanj som kommer gå på 22 marknader.
Spotify kallar ”Only you” för en multifacetterad, datadriven kreativ kampanj vars hjärta består av en ny funktion för personaliserade spellistor, liknande Wrapped-funktionen som sammanfattar lyssnarens Spotifyår.
Med ”Only you” samlar Spotify sådant som är unikt för den individuella användaren. Det handlar bland annat om de mest lyssnade artisterna under de senaste sex månaderna, en nyligen upptäckt artist, den artist som bäst representerar användarens ”känslosamma och såbara sida” samt hur användaren har rört sig musikaliskt genom olika perioder under året.
Som en del av kampanjen lanserar Spotify filmer som ska hylla de unika lyssningsvanorna som finns inom streamingjättens 356 miljoner stora användarskara (se exempel nedan).
Kampanjen kommer gå på 22 marknader och inkluderar tv, sociala- och digitala medier samt utomhus.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Bild 1/2