Kampanj
Spotify och Unibet kampanjar i samband med Allsvenska starten
Publicerad: 1 april 2022, 11:44
I år fokuserar samarbetet på de fyra största Supporterpoddarna som också lyfts i en stor kampanj i syfte att fånga supportrarnas unika tonalitet.
Ämnen i artikeln:
NyheterSpotifyUnibetAllsvenskanAnimalKampanjPR-kampanjReklamkampanjPodcastPoddPoddarInför säsongsstarten av Allsvenskan meddelar Spotify och Unibet att bolagen förlänger sitt samarbete kring fotbollspoddar. I år är det poddarna Testa Stör för AIK, BBpodd för IFK GBG, Radio1910 för Malmö FF samt DIFpodden för Djurgården som utgör fundamentet till kampanjen.
Det nya upplägget sparkar i gång i dag den 1 april, dagen innan den allsvenska premiären. Poddarna släpps exklusivt hos Spotify.
– Vi har tightat till samarbetet med några av de största Supporterpoddarna och kommer i år kunna göra mer integrerade och unika lösningar tillsammans. Tack vare detta samarbete kan vi fortsätta att leverera förstklassigt innehåll till supportrar runt om i landet – ett innehåll som är skapat av supportrar, för supportrar, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet i en kommentar.
Den nya säsongen av Supporterpoddarna lyfts genom en kampanj som har skapats av supportrar, för supportrar. Kampanjen börjar rulla i nästa vecka och ska med glimten i ögat spegla rivaliteten mellan klubbarna. Det sker bland annat genom riktiga citat från poddarna själva. Kampanjen kommer att gå i digitala kanaler och utomhusytor, med en geografisk spridning som säkerställer att respektive podd blir synlig och uppmärksammat i rätt stad. I samarbete med flera av fotbollsklubbarna kommer kampanjen även synas på arenor samt i klubbarnas sociala kanaler och nyhetsbrev. Kampanjen är utvecklad av Animal. Mediebyrå är UM. Projektledare från Spotify är Hedda Helgesen.
Som en del av samarbetet kommer Unibet driva annonser via Spotifys egenutvecklade SAI-lösning (Streaming Ads Insertions), möjliggör för kunder att få relevanta och detaljerade insikter från de kampanjer som drivs via deras poddar.