Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Spotify Wrapped 2021: ”Det här året har inte varit normalt”

Publicerad: 1 december 2021, 15:47

Spotify släpper i dag funktionen Wrapped 2021 – en funktion som snabbt blivit ett fenomen på sociala medier och väcker såväl nostalgi som nervositet.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Året Spotify Wrapped uppmärksammar de unika sätt som plattformens användare lyssnar. Podcasts, album, ljudböcker och topplistor – det finns tusentals olika sätt att använda Spotify, enligt Alex Bodman som är VP global executive creative director.

– När vi satte oss ned och började reflekterade över det här året insåg vi att det inte finns något normalt och att det är värt att fira. På Spotify är det du lyssnar på, hur du än väljer att lyssna på det, normalt. Vi har aldrig varit ’one-size-fits all’, och det är vad som gör Wrapped så intressant – det handlar om dig, säger han i ett pressmeddelande.

Årets mest lyssnade artister och låtar i Sverige kommer hyllas på olika platser, bland annat i centrala Stockholm och Göteborg. Samtidigt kommer annonser i sociala medier fokusera på igenkänningshumor.

Inför Wrapped 2021 har många på sociala medier uttryckt nervositet över sammanfattningen. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Twitter är blockerad under “Visa våra partners”.

Därför har Spotify lanserat kampanjen Wrapped Hotline, ett nummer som användare kan ringa in till för att få pep-talk om sin sammanfattning av musikåret. Tjänsten består av tre knappval; Wrapped peptalk, Svar på tal och Wrapped Vett & Etikett. 

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.