söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Sprintcrowd vill visa hur träning och arbetsglädje hör ihop i ny kampanj

Publicerad: 13 januari 2023, 08:57

Sprintcrowd är ett bolag som erbjuder träningspass på distans. Nu lanseras den första insatsen i deras kommunikationskoncept tillsammans med byrån New Kin.

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjNyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


I höstas valde bolaget Sprintcrowd, som verkar inom Health tech-segmentet, att bli kund hos byrån New Kin. Sprintcrowds affärsidé går ut på en träningsplattform som man kan använda var man än befinner sig, och nu lanseras den första reklamfilmen för det nya kommunikationskonceptet. 

”Let's get to work” visar ett lite långtråkigt möte, som sedan bryts av en notis från allas mobiltelefon. Det är dags att träna – och alla byter entusiastiskt om till neonfärgade träningskläder. 

– Konceptet är en dramatisering av vikten av att få ha kul på jobbet och vilken möjlighet till en förbättrad arbetssituation och de positiva hälsoaspekterna för anställda som Sprintcrowd bidrar till. Precis som många bolag erbjuder möjligheten till remote-arbete i dag, lämpar sig Sprintcrowds tjänst perfekt då den både är platsoberoende och live, säger Philip Ahlqwist, kreativt ansvarig på New Kin. 

Lanseringen av konceptet sker just nu och kommer främst gå i sociala medier, med fokus på Linkedin, Facebook, Instagram och Youtube.

– ”Let's get to work” är ett bra exempel på hur New Kin reducerar varumärkessvinn. Genom att krossa silos skapar vi en effektiv arbetsprocess med full transparens och hög tillgänglighet. Vi sätter alltid kreativitet och mediastrategi i första rummet för att skapa så hög effekt som möjligt och genom det en kostnadseffektiv insats som genererar resultat för kunden, säger Carl Kamm, strategiansvarig på New Kin. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Kund: Sprintcrowd

Vd: Victor Wigelius

Byrå: New Kin

Kundansvarig/CD: Philip Ahlqwist

Strategi: Carl Kamm

Designer: Jakob Schubert

Produktionsbolag: Parapix

Regissör: Regissör: Cristine Berglund

Producent: Beatrice Lilliesköld

Exekutiv producent: Joakim Ottander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev